Algemene Hulpdienst Raalte zoekt versterking

RAALTE – Stichting Algemene Hulpdienst gemeente Raalte is zeer dringend op zoek naar nieuwe bestuursleden. De stichting richt zich op hulp aan ouderen, zieken en anderen die om wat voor reden dan ook niet helemaal zelfstandig kunnen functioneren. Ook is vanaf 1 mei een nieuwe coördinator nodig voor het kantoor in Raalte.

De inzet van de Algemene Hulpdienst kan bestaan uit bijvoorbeeld vervoer, allerhande klusjes, boodschappen doen, begeleiding bij het wandelen en ondersteuning bij de administratie of oppas in bijzondere situaties. Hiervoor ontvangt de Algemene Hulpdienst subsidie van de gemeente. De stichting werkt met zo’n tachtig vrijwilligers. Ook lidmaatschap van het bestuur is op vrijwillige basis.
De stichting zoekt een nieuwe voorzitter en een algemeen bestuurslid, belast met pr-zaken. De voorzitter is belast met het leiden van de vergaderingen, ongeveer één maal per zes weken. Een uitgebreid netwerk is een pre. Contacten met de gemeente en andere instanties en organisaties zijn belangrijk. Aandacht voor de vele vrijwilligers is eveneens zeer belangrijk; evenals interesse voor het reilen en zeilen van de kantoren in Raalte en Heeten.
Met ingang van 1 mei 2022 is er bovendien een vacature voor een tweede coördinator van kantoor Raalte. Dit is uitdagend en afwisselend vrijwilligerswerk. Hij/zij organiseert de hulpverlening en geeft leiding aan circa vijftig tot zestig vrijwilligers. Dit werk vraagt gemiddeld om een inzet van vijftien uur per week. Hier staat wel een kleine vrijwilligersvergoeding tegenover.
Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met de secretaris; er is een taakomschrijving beschikbaar. Bel, schrijf of mail naar: Mevr. L. v.d. Loo, Gerstakker 11, 8141 HX Heino, tel. 0572-392293, e-mail: lcvdloo@hotmail.nl.