Home / Algemeen / PB Olst krijgt verantwoordelijkheid voor beheer en onderhoud Olst mooier aan de IJssel

PB Olst krijgt verantwoordelijkheid voor beheer en onderhoud Olst mooier aan de IJssel

OLST/WIJHE – PB Olst krijgt van de gemeente Olst-Wijhe de verantwoordelijkheid om het beheer en onderhoud van het groen rondom het projectgebied ‘Olst mooier aan de IJssel’ uit te voeren. Daartoe zegt het college een jaarlijks budget van 500 euro toe. Daarnaast mag PB Olst eenmalig 1.500 euro tegemoet zien voor de aanschaf van een maaimachine.

In 2017 heeft het college samen met de provincie een subsidie beschikbaar gesteld voor de realisatie van het participatieproject Olst mooier aan de IJssel fase1: beide partijen hebben daartoe (elk) 50.000 euro uitgetrokken. Inmiddels zijn de plannen (deels) gerealiseerd. Zo is er onder andere een uitzichtpunt gerealiseerd bij het pontje aan de IJssel en zijn er bootcampvoorzieningen, een plantsoen en een wandelroute richting het centrum aangelegd. Als Abott de parkeerplaats heeft verplaatst, kan het verblijfsgebied nog verder worden uitgebreid. Zo is het de bedoeling om diverse wandelpaden aan te leggen.
Bij de overdracht van het project aan de lijnorganisatie is echter gebleken dat er geen gelden voor beheer en onderhoud zijn geregeld. Dat zal dus gebeuren door een groep vrijwilligers. Volgens de gemeente kan het onderhoud zo voor lagere kosten dan als de gemeente het zelf uitvoert.
Daarnaast zal de gemeente de jaarlijkse keuringen van met name de bootcampvoorzieningen regelen. Voor het vervangen in het kader van vernielingen of ouderdom wordt geen budget gereserveerd. Daarvoor moet PB Olst een beroep doen op de gebruikers van de bootcampvoorzieningen.

Lees ook

Bedtextiel en cadeaushop bij Bos Bedden

(Advertorial) NIEUWLEUSEN – Bij Bos Bedden in Nieuwleusen is de voorkant van de winkel helemaal …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.