Home / Sallandcentraal / Telefonische hulpdienst voor online communicatie

Telefonische hulpdienst voor online communicatie

REGIO – De Bibliotheek Salland is gestart met een telefonische hulpdienst voor mensen die online willen communiceren. “Meer dan ooit speelt het leven zich af via internet”, zo stelt de bibliotheek in een persbericht. “Via onze nieuwe helpdesk is er deskundige ondersteuning voor iedereen die dit wil en daarbij een klein beetje hulp kan gebruiken.”

Contact onderhouden met familie en vrienden kan bijvoorbeeld met videobellen. De bibliotheek heeft daar een duidelijke handleiding voor. Daarnaast blijft de bibliotheek cursussen aanbieden. Om te leren werken met digitale overheidsdiensten is er de cursus Digisterker. Deze is nu online te volgen. Dat geldt ook voor Walk&Talk, de maandelijkse bijeenkomst voor mensen die op zoek zijn naar nieuw of ander werk. Ook is er online een uitgebreid aanbod aan andere oefenprogramma’s te vinden. Wie het centrale nummer van de Bibliotheek Salland belt, 0572-363637, kan zijn/haar vraag stellen en wordt binnen drie werkdagen teruggebeld door een vrijwilliger.

Alle informatie is ook te vinden op www.bibliotheeksalland.nl/helpt.

Lees ook

Nieuwe fietsroute rond Sallandse Heuvelrug in teken van streekproducten

REGIO – De HORT, Hellendoornse Ondernemers in Recreatie en Toerisme, Toeristisch Bureau Hellendoorn en Salland …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.