Advertorial
RAALTE – Een logische uitbreiding waar steeds meer klanten om vroegen, zo zien ze bij Hans Meulman Tegelzetbedrijf de recente toevoeging van sanitair aan het bekende, ruime aanbod van tegels (van verkoop tot het vakkundig zetten) voor onder meer badkamers. In de eind vorig jaar vergrootte showroom aan de Almelosestraat is een beperkt deel van het aanbod toiletpotten, wasbakken en douches te zien, maar het assortiment is uiteraard veel groter.
“Waarbij we heel bewust hebben gekozen voor het midden- en hoogsegment. Voor echte kwaliteit dus, passend bij de kwaliteit van de tegels die wij al vele jaren verkopen, leveren en plaatsen. Met altijd één vast en vertrouwd aanspreekpunt, wij dus, voor de klant. Die hoeft zich niet bezig te houden met allerlei partijen die bij hem of haar aan het werk gaan”, zo zegt Helga Meulman. De keuze voor kwaliteitssanitair betekent in dit geval de keuze voor producten van het Duitse Hans Grohe (douches etc.) en van het Nederlandse merk Sphinx (onder meer wasbakken en toiletpotten).
Het aanbod op dit gebied in bijvoorbeeld bouwmarkten is groot, maar lang niet alles is altijd even goed. “Er zijn echt hele grote kwaliteitsverschillen bij het sanitair dat op de markt is. Niet iedereen ziet dat direct, maar dan moet je denken aan de kwaliteit van het porselein zelf of de verbinding van reservoir, pot en waterleidingen. Vroeg of laat, soms zelfs heel snel door een lekkage, merkt de koper dan het verschil tussen goedkope materialen en het betere kwaliteitsspul. Goedkoop is dan vaak op termijn helemaal niet zo goedkoop. Daar wordt nog weinig op gelet bij de aankoop.”
Eenvoudiger
Afgelopen jaren kwamen steeds meer vragen van klanten die, behalve de tegels, ook het sanitair voor de nieuwe badkamer of het toilet bij het Raalter bedrijf wilden kopen. Hans en Helga Meulman gingen zich daarin verdiepen. Na het faillissement eind deze zomer van Joop Elders Sanitair kwam alles in een stroomversnelling. “We hebben ons altijd al heel goed verdiept in wat de klant qua tegelwerk wil; wat kan en wat het beste is. Ronde of rechte belijningen; simpel of niet; welke afmetingen en kleurstelling van de tegels; van vintage tot retro of modern; wel of geen vloerverwarming; alles was altijd bespreekbaar omdat wij precies de mogelijkheden kennen en zo’n ruime ervaring hebben. Bovendien, als je precies weet wat de klant wil dan maakt dat ons werk natuurlijk ook eenvoudiger. Deze uitbreiding met sanitair past heel erg goed bij die vertrouwde werkwijze.”
Leuk thuiskomen
In de showroom aan de Almelosestraat is uiteraard een beperkt deel van het beschikbare sanitair te zien, maar er is veel meer informatie aanwezig. “Dat lichten we graag persoonlijk toe. Weten wat de klant wil, is altijd heel belangrijk bij onze persoonlijke werkwijze. Bovendien kunnen we geïnteresseerde klanten meenemen naar een grote gespecialiseerde showroom in Zwolle waar we nauw mee samenwerken.”
De eerste klanten in onder meer Raalte, Heino en Wijhe zijn inmiddels al van een totaalpakket voorzien; tegels, sanitair, vakkundige plaatsing en afwerking. “Het mooiste vond ik de badkamer van een echtpaar. Die gingen een weekje op vakantie. Toen ze terugkwamen was hun oude badkamer volledig vernieuwd, tot en met het stukadoren toe. Dat is leuk thuiskomen. Wij hadden alles naar volle tevredenheid geregeld. ”
Hoofdmoot
Toch blijft, in ieder geval voorlopig, het tegelzetbedrijf zelf het belangrijkste voor Hans Meulman Tegelzetbedrijf. “Dat is tenslotte al vele jaren de hoofdmoot van ons bedrijf. In de hele regio Salland zijn we dankzij onze kwaliteit en service bekend. Later in de crisisjaren kwam er de handel in tegels bij, inclusief de daarbij horende service. De uitbreiding nu met sanitair is een mooie extra stap. Komende jaren willen we ook hiermee het vertrouwen van onze klanten winnen. De ervaringen van de eerste klanten die hier hun hun sanitair hebben besteld zijn in ieder geval erg goed.”