Home / archiefcentraal / ledenvergadering stemt voor verbouwing clubhuis atc wijhe

ledenvergadering stemt voor verbouwing clubhuis atc wijhe

Het huidige clubhuis dateert alweer van 1991 en verkeert op zich nog in prima staat. Maar aan het interieur van het gebouw is in de afgelopen 26 jaar weinig veranderd. Voorzitter Ronald Jorna: “Een likje verf, nieuwe meubels, dat was het ongeveer wel. En toen kwam er een groep enthousiaste leden naar het bestuur met een plan om de kantine te restylen. En van het een kwam het ander”.

Sinds een paar jaar kent de vereniging weer een groei in het ledental. Het betreft veelal voormalige jeugdleden die na zo’n 15 jaar weer opnieuw lid zijn geworden en het is deze groep die nu het initiatief heeft genomen voor de verbouwing. Maarten Nijland, namens de projectgroep: “Wij maken regelmatig gebruik van de kantine. Alles functioneert nog, maar het is wel gedateerd. Wij hebben toen een plan uitgewerkt en zijn daarmee naar het bestuur gestapt. Die waren direct enthousiast over het plan, maar vroegen nog wel een financiële onderbouwing. Daarnaast bleek de wens om ook de keuken en toiletten te vernieuwen”.

In de extra ledenvergadering van dinsdag j.l. bleek een ruime meerderheid van de leden voor de verbouwing. Daarbij speelde ook mee dat de vereniging in de afgelopen jaren voldoende heeft gereserveerd, en dat daardoor geen contributieverhoging nodig zal zijn. De werkzaamheden zullen in het najaar beginnen en in januari 2018 moet de verbouwing afgerond zijn. Het clubgebouw zal in die tijd zoveel mogelijk gewoon toegankelijk blijven voor de leden.

Natuurmomenten: Het verborgen meer

Sjaak Bruggeman deelt met enige regelmaat zijn natuurmomenten met ons. En altijd is er wel …