d66 eindelijk alle opties oplossen verkeersproblematiek olst open

De verkeersproblematiek in Olst speelt al 40 jaar en veel inwoners zijn deze onveilige situatie zat. Volgens D66 is het daarom hoog tijd dit probleem bij de wortel aan te pakken. Dat lukt alleen door te kijken naar de oorzaak van de (vracht)verkeersstromen. Daarom wil D66 samen met de provincie Overijssel inspelen op de mobiliteit van de toekomst en geen onnodig asfalt leggen.

Olst-Wijhe wil van recreatie en toerisme de dragers van de lokale economie maken. Industrie middenin het dorp, een doorgaande stroom aan vrachtverkeer en een grote rondweg, noord of zuid, helpen daar niet bij. Dat het uitplaatsen van bedrijven aan de Industrieweg in Olst nu eindelijk als serieuze optie bekeken wordt, een voorstel van D66 dat een paar maanden geleden nog door andere partijen werd afgewezen, is pure winst. In variant 2 wordt een ander voorstel van D66 onderzocht: het scheiden van snel (gemotoriseerd) en langzaam (fiets) verkeer door bijvoorbeeld de aanleg van een fietstunnel en beperking van rijtijden voor vrachtauto’s.

D66 heeft het college gevraagd bij het onderzoeken van de vier varianten (uitkoop bedrijven, scheiden langzaam en gemotoriseerd verkeer en rondweg Noord of rondweg Zuid) ook de mogelijke locatie van het nieuwe basisschoolcomplex in Olst te betrekken.
D66 kijkt met veel belangstelling uit naar de bevindingen van het onderzoek van de werkgroep.

Meer foto's