“De keuze voor Gynzy iPads heeft te maken met de onderwijsvorm, die wij hanteren binnen onze 4 scholen, waarbinnen de persoonlijke ontwikkeling van een kind centraal staat”, vervolgt Diepstraten. “De methoden binnen de Gynzy iPads sluiten nauw aan bij ons onderwijs, bij hoe wij kijken naar de ontwikkeling van een kind. Wat heeft een kind nodig om zich te ontwikkelen en hoe kunnen wij hem of haar daarbij ondersteunen als leerkracht.” “We willen onze leerlingen leren leren”, vertelt Rita van Zanten, locatiecoördinator obs Dijkzicht, “we willen ze hun eigen successen laten ervaren, we willen ze zelf verantwoordelijk laten zijn voor hoe en wat ze leren. Door het invoeren van het werken met de Gynzy iPads, kunnen we onze leerlingen al deze mogelijkheden bieden en meer.”
“Onderzoek heeft uitgewezen dat kinderen beter en sneller leren als het leuk én uitdagend is. Met de Gynzy iPads wordt leren echt leuker voor een leerling, want het wordt aangeboden op zijn of haar leerniveau en het wordt digitaal aangeboden op zijn eigen iPad, dus uitdagender dan op papier. En bij rekenen draait het om de sommen en niet om het opschrijven van de sommen”, aldus Diana Pannekoek, locatiecoördinator van obs De Holsthoek. “Behaal je succes met jouw opdrachten, dan wordt de leerstof moeilijker. Lukt het nog even niet, dan biedt Gynzy de leerling meer uitdaging op hetzelfde niveau. De leerling volgt dus echt zijn eigen route door de leerstof, maar ik heb als leerkracht wel de regie. Ik kan meekijken waar een leerling is, waardoor ik in mijn uitleg nog beter kan aansluiten bij de onderwijsbehoeften van de leerlingen. Nakijken van de gemaakte opdrachten hoeft ook niet meer, waardoor ik ook veel meer tijd overhouden voor persoonlijke begeleiding van een leerling.”
Meer foto's
