Home / archiefcentraal / smoesjes stoppen en speeddaten tijdens kennisfestival olst wijhe

smoesjes stoppen en speeddaten tijdens kennisfestival olst wijhe

“Kennis is enorm veel waard”, weet Marieke Korterik, vanuit ut Huus de drijvende kracht achter het Kennisfestival. “Datzelfde geldt voor een breed netwerk. Met het Kennisfestival Olst-Wijhe bieden wij precies deze twee elementen voor al die vrijwilligers en actieve mensen die zich het afgelopen jaar op tal van plekken binnen onze gemeenschap hebben ingezet. Van het trainen van de F-jes bij de plaatselijk sportclub tot elke week koffieschenken in het bejaardentehuis.”

Van 14.00 tot 21.00 uur is op 16 december in het Holstohus een uitgebreid programma te volgen. Zo zijn er onder andere speciale speeddates met interessante gesprekspartners en zijn ook de burgemeester en wethouders aanwezig. Aanmelden voor het Kennisfestival kan via m.korterik@uthuus.nl en de deelname is volledig gratis.

De organisatie – bestaande uit ut Huus, De Kern maatschappelijk werk, Stichting Evenmens en Landstede Welzijn – heeft het programma bekendgemaakt op www.uthuus.nl/kennisfestival.html . Hieronder zijn enkele workshops uitgelicht:

Linda Commandeur
Zo simpel is het dus wél
Linda Commandeur trapt het Kennisfestival na een centrale opening af onder de titel ‘Zo simpel is het dus wél’, genoemd naar haar gelijknamige boek over ideeën, wensen en dromen en allerlei smoesjes om ze niet waar te maken. Ze vertelt over hoe je mensen meekrijgt in je ideeën, hoe je anderen in beweging krijgt, maar ook dat er allerlei weerstanden in je hoofd zitten om het niet te doen. Linda Commandeur is onder andere initiatiefnemer van BS22, een werkplaats voor het waarmaken van ideeën en manager van de Oost Gelrese Uitdaging.

Anyta Brouwer
Doen is het nieuwe weten
Anyta Brouwer (Manager Kwaliteit & Innovatie bij Humanitas) laat samen met een woonstudent, een medewerker van het gewone leven én een jongen met autisme vanuit het Adelboltproject, zien hoe al deze unieke mensen op hun eigen manier onderdeel uitmaken bij het leven in of rondom Humanitas. Alle drie zullen ze zich op hun eigenwijze wijze presenteren. Rode draad is het thema: doen is het nieuwe weten.

Bas Tijhaar
Slim met social media
Hoe bereik je mensen via social media? En waar moet je op letten? Bas Tijhaar vertelt over de do’s en don’ts bij het gebruik van nieuwe media door organisaties en bedrijven om zo te komen tot krachtige communicatie en een betrokken doelgroep. Bas studeerde Media, Informatie en Communicatie aan het Saxion in Enschede en werkt nu als freelance journalist en communicatieadviseur voor diverse opdrachtgevers. Daarnaast is verzorgt hij sinds enkele maanden de pr en communicatiewerkzaamheden voor ut Huus.

Lees ook

Bootcamps voor sporters met beperking

REGIO – Om fit aan de start van het nieuwe seizoen te verschijnen organiseren de …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.