Medendorp, die nog Commerciële Economie doet op Windesheim, sprak met de derdeklassers over zijn bedrijf, over geurmarketing en over het opstarten van een eigen bedrijf. De toehoorders hingen aan zijn lippen: “Zoiets is compleet nieuw voor ons, hier leren we nou echt veel van!” en “Deze man wist echt waarover hij sprak!” Waarschijnlijk zijn heel wat van deze examenkandidaten door het verhaal van Medendorp geïnspireerd om ook voor zichzelf te beginnen.
Goed praktijkverhaal
Het team Economie (bestaande uit de ‘landschappen’ Handel & Commercie en Office & Management) heeft vaker gastsprekers, als verdieping naast het reguliere programma. Docente Lisette Bouwman: “We halen geregeld mensen met een goed verhaal uit de praktijk. Zo houden we als opleidingsinstituut feeling met het bedrijfsleven”.
De juiste geur
Medendorp heeft Iscent dus tijdens zijn studententijd op poten gezet. Het bedrijf doet aan geurmarketing: geur is voor 45% verantwoordelijk voor de beleving van een ruimte. Iscent ontwerpt unieke, aangename geuren voor (bedrijfs-)ruimten en vertaalt die vervolgens naar parfums, geurvazen, roomsprays en zepen. En daar blijkt absoluut markt voor, het concept van Iscent slaat aan.
Meer foto's
