Home / archiefcentraal / raalte aangepakt door ombudsman in flierefluiter zaak

raalte aangepakt door ombudsman in flierefluiter zaak

De omwonende was al vanaf 2011 in strijd met de gemeente over de situatie bij de Flierefluiter. Na een lange tijd van getouwtrek en een procedure bij de Raad van State liepen de kosten volgens de omwonende onnodig hoog op. Onder meer de kosten voor een advocaat.

Er werd dan ook gevraagd om een vergoeding van die kosten. Dit werd juridisch afgewikkeld, maar de bewoner bleef ontevreden over de klachtafwikkeling van de gemeente en schakelde daarom de Ombudsman in.

Coulance
Diezelfde Ombudsman heeft nu gezegd dat de gemeente Raalte inderdaad een betere informatieverstrekking had moeten hanteren. De ombudscommissie doet de aanbeveling om het verzoek om coulance (schadevergoeding) te heroverwegen.

De ombudscommissie is van oordeel dat de gemeente een eigen verantwoordelijkheid heeft tegenover individuele inwoners die schade claimen, los van het feit of deze claim gerechtvaardigd is. Achter een claim kan ongenoegen schuilgaan of zelfs een klacht. De vraag of sprake is van aansprakelijkheid is van andere orde dan de vraag of er redenen zijn om een burger te compenseren.

De gemeente heeft al aangegeven de uitspraak van de commissie te volgen.

Het rapport is hier te lezen:

Lees ook

7.500 euro garantiesubisidie voor verhuizing Noaberhuus

WIJHE – Het Noaberhuus Wijhe krijgt van de gemeente Olst-Wijhe een eenmalige garantiesubsidie van maximaal …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.