Home / archiefcentraal / carolien jezus van het kruis af

carolien jezus van het kruis af

Vaak zocht ik in allerlei kerken naar het kruis zonder de lijdende Jezus, want Jezus in mijn beelden was altijd lachend en vol liefde. Ook bezocht ik mensen en vond ik boeken die mij meer uitleg konden geven over de ervaringen. In de kerken waar ik tot dan toe vaak kwam, verkrampte mijn hart veelal door de zinnen ‘door mijn schuld, door mijn schuld, door mijn grote schuld’. Dat klopte voor mij niet. Als ik als mens schuld zou hebben aan de kruisiging van Jezus, dan zou dat betekenen dat ik verantwoordelijk ben aan zijn lijden. Dan ben ik een dader en Jezus een slachtoffer. Ik had vraagtekens. Ik zag en voelde elke keer dat hij vanuit die tijd door de kruisiging in eenheid mocht zijn met Alles, dus een grote verandering, een Godsrealisatie had ondergaan. Daar ben ik toch niet schuldig aan? Dat is toch bijzonder fijn voor het wezen dat Hij is? Ik mag ervan meegenieten, ik wil graag ook de weg van liefde volgen.

En ik merkte ook, dat als schuldgevoelens in mij waren, dat daar verdriet onderlag omdat ik iets niet vanuit het hart/de liefde had gedaan, dus vanuit die lachende Christus die opgestaan was. Of soms ook dat mijn ik / ego niet kon accepteren wat het leven mij gaf, als er iets moeilijk was bijvoorbeeld. Dus als ik de schuld op mij zou nemen, dan kan God/ de liefde niet in mij komen, dan zou ik de hartendeur dichthouden.

Jezus: “Lieve mensen. Ik, Jezus, neem de volledige verantwoordelijkheid voor mijn kruisiging en voor alle daarmee samenhangende gebeurtenissen. Ik heb uit eigen vrije wil gekozen om aan dit grote kosmische gebeuren deel te nemen om hiermede de energie op Aarde te doen stijgen. Er was op dat moment sprake van een kosmische opening die het mogelijk maakte om het bewustzijn op Aarde op een hoger peil te brengen. Er was een rol beschikbaar voor iemand die een belangrijke transformatie mocht ondergaan en die daarmee tevens als katalysator van het ontwikkelingsproces voor de gehele mensheid kon fungeren. Ik heb toen gekozen om die rol op mij te nemen. Het woord ‘ik’ past overigens bij de geïncarneerde ziel die ik als mens toen was. Ik maak in de spirituele wereld geen gebruik meer van het woord ‘ik’, maar ik doe dit nu in deze openbaring wel vanwege het taalgebruik van de mens op Aarde. Tijdens mijn kruisiging is mijn menselijke ego volkomen gezuiverd en heeft mijn kosmische ego de leiding genomen over mijn bestaan als bewustzijnskracht.” (met toestemming uit het boek; ‘De Goddelijkheid van de mens – Van Reint en Gabriela Gaastra-Levin)

Dat Jezus in mijn beelden en hart van het kruis afstapte, was voor mij het bewijs dat wij mensen gelijkwaardig aan Hem en ook Goddelijk zijn in ons mens zijn. Dat is natuurlijk niet gelijk zijn. Wij mensen hebben ‘gewoon’ Goddelijke mogelijkheden.

Reageer gerust; info@carolienjonkman.nl 

Lees ook

BurgerBelangen wil snel extra seniorenwoningen bij Wooldhuis

HEINO – Maak snelheid met het bouwen van extra seniorenwoningen bij Het Wooldhuis. Deze oproep …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.