Home / archiefcentraal / elektrisch tanken heel moeilijk in salland

elektrisch tanken heel moeilijk in salland

Raalte, Olst en Wijhe zijn slecht voorbereid op de komst van elektrische auto’s. Het netwerk van openbare laadpalen in deze gemeenten is zeer ontoereikend. En voor de toekomst zijn er niet of nauwelijks.

Adviesbureau Over Morgen heeft er onderzoek naar gedaan, met name ook, omdat ze verwachten dat de groei van elektrisch gestaag zal doorzetten naar liefst 200.000 elektrische auto’s in 2020.

Volgens de onderzoekers scoren Raalte en Olst-Wijhe op de schaal van ‘de mate waarin het huidige netwerk van openbare laadpalen is voorbereid op de huidige en toekomstige vraag van elektrische voertuigen van bewoners’ minder dan tien procent.

Als je voor je werk naar Zwolle moet, is het al iets beter. Daar worden de voorzieningen tussen twintig en veertig procent ingeschat. Je kunt dat op dit overzichtskaartje mooi zien. http://evbenchmark.overmorgen.nl/

Ook Dalfsen zit in die categorie. Een opmerkelijk lage score voor Dalfsen, omdat ’s lands grootste pleitbezorger voor elektrisch rijden er woont: oud premier Lubbers. Ommen scoort overigens niet hoog. De gemeente komt op de betreffende schaal tussen de tien en twintig procent uit.

In Binnenlands Bestuur een uitgebreid artikel over het onderzoek, met een mooi kaartje er bij hoe jouw gemeente er voor staat.

Lees ook

Nieuwe fietsroute rond Sallandse Heuvelrug in teken van streekproducten

REGIO – De HORT, Hellendoornse Ondernemers in Recreatie en Toerisme, Toeristisch Bureau Hellendoorn en Salland …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.