Home / archiefcentraal / plus heeten gaat vuile winkelwagens te lijf

plus heeten gaat vuile winkelwagens te lijf

De Plus supermarkt in Heeten gaat het herkenbare probleem van vervuilde winkelwagens en -mandjes aanpakken. De winkel gaat gebruik maken van een mobiele wasstraat voor winkelwagens en -mandjes.

Iedereen die wel eens boodschappen doet herkent het probleem: winkelwagens en -mandjes die te vies zijn om aan te pakken, laat staan dat je je verse groenten erin wil leggen. De oplossing bestond tot nu toe meestal uit het uitzoeken van een schonere kar of mandje. De kans dat ook een volgend exemplaar vuil is lijkt echter steeds groter te worden.

Voor ondernemer Severijn van de Plus in Heeten geen acceptabele situatie. Om ook op dit gebied voor 100 procent kwaliteit te leveren aan de klant werd contact opgenomen met CleanShopping uit Emmeloord. Dit bedrijf heeft een mobiele wasmachine ontwikkeld voor het hygiënisch reinigen van winkelwagens en -mandjes, bij de winkel ‘aan huis’.

Jan van ‘t Klooster van CleanShopping: “In de huidige markt is het voor supermarkteigenaren van belang dat ze hun klanten een prettige winkelervaring bieden. Schone karren en mandjes leveren hier een belangrijke bijdrage aan. De Plus in Heeten is een van de eerste supermarkten in de regio die ook op dit gebied aan de wensen van hun klanten voldoen.”

Het gaat overigens niet uitsluitend om optische vervuiling. Uit onderzoek blijkt dat winkelmandjes gemiddeld meer bacteriën bevatten dan een WC-bril. Dit wordt veroorzaakt door o.m. groenteresten, kinderschoentjes, vieze luiers, huidschilfers en haren. Van ‘t Klooster: “En daar liggen dan de boodschappen tussen die je vervolgens thuis in je koelkast legt. Eet smakelijk.”

De mobiele wasstraat van CleanShopping komt bij Plus Heeten voor de deur en is volledig ‘self-supporting’. Er is voorzien in eigen energie en vloeistof, waardoor er geen elektra- of wateraansluiting nodig is en de wasstraat op iedere plek zijn werk kan doen. Winkeliers kiezen echter meestal voor een opvallende plaats om de klant te laten zien dat ook aan dit belangrijke onderdeel van hygiëne aandacht wordt besteed.

Zie ook www.cleanshopping.nl

Lees ook

Carolien Jonkman: Luisteren

Steeds meer mensen luisteren naar zichzelf en zijn zich bewust van wat er in hun …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.