De slogan van Look Hair zegt van wel, maar vindt de klant dit ook? Market research Inpetto ging onlangs op onderzoek uit. Het marktonderzoeksbureau uit Lemelerveld heeft een grootschalig klantonderzoek uitgevoerd.
Klanttevredenheid
“We weten allemaal dat tevredenheid van de klant essentieel is voor het voortbestaan van organisaties en bedrijven. Toch wordt daar lang niet altijd naar gehandeld. Om te beginnen is het van belang een gedegen klantonderzoek te laten uitvoeren. Dat vormt de basis van een klantgerichte organisatie.”
Professionaliteit, vakbekwaamheid en klantrelatie
Ook Kapsalon Look Hair realiseerde zich dit en schakelde zodoende Market research Inpetto in. Zij voerden een representatief onderzoek uit waaruit bleek dat de gemiddelde klanttevredenheid hoog is: een 8.4. De loyaliteit van klanten richting Look Hair is dan ook groot. Er is vooral waardering voor de professionaliteit, vakbekwaamheid en de warme klantrelatie.
Trots
Marian Hemmers, eigenaresse Kapsalon Look Hair, is dan ook zeer content met het onderzoek: “Na 25 jaar vond ik het verstandig om eens een onderzoek te laten verrichten en onszelf een spiegel voor te houden. We zijn er erg trots op dat we bij onze klanten bekend staan als een kwaliteitskapper, die vakkundig te werk gaat en goed advies geeft. Daarnaast is het ook erg prettig om te horen dat er een goede sfeer hangt door het vriendelijke personeel. Naast de zaken die we vooral vast willen houden, heeft het ons ook aan het denken gezet. Zo gaan we onder andere een online afspraaksysteem opzetten, zodat klanten elk moment een afspraak kunt inplannen.”
Verloting
Uit alle klanten die met het onderzoek hebben deelgenomen zijn drie kappersbonnen ter waarde van vijftig euro verloot. De winnaars zijn Lisette Holsappel, Jeroen Exel, en Hans Nieuwenstijn (ontbreekt op de foto).
Meer foto's
