De presentatie van deze nieuwe bedrijfsnamen en -huisstijlen vindt ook plaats tijdens de open dag. “We hopen dat veel mensen afkomen op de open dag, zodat mensen kunnen zien dat we veel meer zijn dan alleen een leverancier van een bureau”, vertelt mede eigenaar Marcel Schepers.
Op vrijdag 20 maart mogen genodigden als eerste kennismaken met de transformatie van Roessink. Een dag later, op zaterdag 21 maart, kunnen alle zakelijke relaties en andere belangstellenden langskomen in het pand aan De Vesting in Dalfsen. Ze krijgen een rondleiding door het ruim 9.000 vierkante meter grote pand, met onder meer de showroom, die verspreid is over twee verdiepingen. De bezoekers kunnen op 21 maart op de heftruck door het magazijn rijden en genieten van een hapje en een drankje. “Het moet een mooie dag worden, waarin we bovendien onze nieuwe huisstijlen gaan presenteren”, vertelt Schepers, sinds 1998 verbonden aan het bedrijf. Roessink Kantoormeubelen wordt opgesplitst in twee bedrijven: eentje waarin de projectinrichting wordt ondergebracht en het andere bedrijf is de groothandel, waarin de eigen producten worden verkocht. Sinds 2008 werkt de innovatieafdeling van Roessink aan diverse producten, waaronder bureaustoelen en ergonomische bureau-onderstellen. Hiermee is het bedrijf al jaren een toonaangevende speler in de markt.
Gebruikte kantoormeubelen
Tegenwoordig is het Dalfser bedrijf een stuk diverser dan hoe het ooit is begonnen. Albert Roessink begon Roessink Kantoormeubelen in 1990 juist met de verkoop van gebruikte kantoormeubelen in het pand aan De Singel. In de jaren daarna groeide Roessink al snel uit tot een volwaardige partner voor kantoorinrichting. “Al snel importeerden we onze eigen stoelenlijn uit Italië”, vertelt Roessink. Waar andere bedrijven de voorraad juist kleiner maakten, ging Roessink tegen de stroom in en vergrootte de voorraad. “Bovendien hebben we een eigen transport- en montagedienst”, legt Roessink uit. “Hierdoor hebben we korte lijnen en kunnen we snel schakelen. Onlangs belde een klant ons dat ze volgende week bijna driehonderd bureaus nodig hadden. Dankzij onze grote voorraad is dat geen probleem.” Ook was er laatst een spoedklus voor honderdtwintig bureaus, inclusief bureaustoelen die moesten voldoen aan alle Arbowet- en regelgeving. Allemaal geen probleem.”
DJ Armin van Buuren
Met projectinrichting richt Roessink zich op het midden- en kleinbedrijf. Daarnaast zijn ook scholen, verzorgingstehuizen en inrichtingen interessant voor hen. Naast de traditionele bureaus en bureaustoelen, is ook het akoestisch plaatmateriaal een belangrijke pijler. Zo zijn ze op dit moment bezig met het hoofdkantoor van DJ Armin van Buuren. “Ze hebben daar de keuze gemaakt om veel medewerkers in één kleine ruimte te stoppen. Daardoor kom je met je akoestiek in de problemen. Dankzij ons plaatmateriaal kunnen wij dit voor hen oplossen”, vertelt Schepers met enige trots. Hij nodigt samen met Albert Roessink iedereen uit om te komen kijken. “Dan kun je zien dat we nog altijd bekend zijn vanwege de gebruikte meubelen, maar tegenwoordig zoveel meer hebben.”
Roessink Kantoormeubelen
De Vesting 16
7722 GA Dalfsen
T: 0529 – 43 25 32
E: info@roessinkkantoormeubelen.nl
I: staging2.roessinkkantoormeubelen.nl
Meer foto's
