andersom denken huh

Waar we vroeger onder de indruk waren van Einstein en Da Vinci, hebben we nu alle aandacht voor een ander type slimmerik. Het zijn de ondernemers die zaken omdraaien. De kracht zit ‘m in de versimpeling. En als u dat slim doet, kunt u er een interessante business-case uithalen (lees: aj simpel denkt, kuj d’r mooi wat met verdien’n…).

Steve Jobs, die van Apple inderdaad, dacht vanuit de gebruiker. Niet langer bood hij de beste computer aan, nee hij draaide het om. U zit op de bank en wat heeft u nodig? De IPad ontstond. Ronald Hans (alias Nalden) haalde onlangs 22 miljoen op met zijn WeTransfer. Via zijn site verzendt u grote bestanden. Gratis en zonder registratie. Gewoon knallen, om zijn woorden maar eens te herhalen. Het verdienmodel zit niet in kleine banners op die site, maar op de beeldvullende advertenties. Hetgeen waarvoor u op WeTransfer komt, bestaat uit een klein invulveld waar u uw bestand toevoegt. Geen grote logo’s, geen lange teksten waarom u juist hier moet zijn. Niets van dat alles. Gewoon simpel. Presentplus.com is nog zo’n voorbeeld. Geen ‘bovenkant’ vol navigatie maar een simpele vraagbalk.

Denk aan de vraag van uw klant en kijk dan nog eens naar uw eigen site. Kan het simpeler? Denkt u niet te complex? Stel dat u het echt niet meer weet… Kijk dan eens op Shipyourenemiesglitter.com Daar stuurt u mensen die u niet zo leuk vindt een doos vol glitters (die bij het openen in je vloerbedekking vast zitten). Te simpel? Valt mee blijkbaar, want de site was maar net in de lucht of het werd verkocht voor 85.000 dollar. Zo simpel kan het zijn!

Barbara Jansen

Eigenaar Guts Communication

Meer foto's