Home / archiefcentraal / hoe mobiel is jouw website

hoe mobiel is jouw website

Stel je eens voor: je bent eigenaar van een restaurant in Raalte. Iemand is op z’n mobiel op zoek naar een restaurant in de buurt en komt op jouw website terecht. Helaas is jouw website niet geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Wat denk je dat er gebeurt? Juist ja, hij of zij vertrekt weer. Gemiste kans!

Maar niet alleen de bezoeker ‘straft’ je door niet bij je te komen eten, ook Google zal opmerken dat het gebruiksgemak van je website op mobiel laag is. Google kan je daarvoor straffen met een lagere positie, waardoor je minder goed gevonden wordt. Dubbele pech dus!

In 2013 gebruikte maar liefst 72% van de Nederlanders mobiel internet. In de nabije toekomst wordt internet op mobiel meer gebruikt dan op de computer. Veel mensen gebruiken de telefoon in de oriënterende fase vóór aankoop van een product op dienst.

Daarom moet je anno 2014 een website hebben die geschikt is voor mobiel gebruik. Dat noemen we een responsive webdesign.

Het voordeel van een responsive website is dat je niet meer een aparte mobiele website of app hoeft te hebben. De website past zich automatisch aan naar de breedte van het scherm dat je gebruikt. Niet alleen de indeling kan variëren, maar ook de inhoud. Zo zijn gebruikers op mobiel misschien wel op zoek naar andere informatie dan op de computer. En wellicht gebruiken ze een site anders, bijvoorbeeld om rechtstreeks te bellen door op het telefoonnummer te drukken.

Meer weten over de voordelen van een responsive website en de nieuwste ontwikkelingen bij Google hierover? Neem gerust contact op met Bart Online, via www.bartonline.nl of telefonisch 0572 – 700 215.

Lees ook

Natuurmomenten: Gedoe rond de Kamperplaat

Sjaak Bruggeman deelt met enige regelmaat zijn natuurmomenten met ons. En altijd is er wel …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.