“Dat Teun met de glossy in De Telegraaf zou komen, hadden we niet verwacht”, vertelt Jos Westenenk, die de glossy samen met Wouter Groote Schaarsberg en vormgever Karel Hobert heeft gemaakt. Het drietal was eerder verantwoordelijk voor het boek ‘De Neuze en andermans zaken’. “Het is alleen maar bonus, helemaal voor Teun. Hij is met het boek flink met de billen bloot gegaan, we hebben hem ook echt niet gespaard, maar dat is wel ontzettend goed geweest voor zijn populariteit. Daar waar vele andere taxibedrijven moeite hebben om het hoofd boven water te houden, heeft Teun over klandizie niks te klagen. Eigenlijk heeft het boek vooral voor veel mensen zichtbaar gemaakt, wat voor cultfiguur Teun eigenlijk is.”
Marco Hovius (onder andere bekend van 16Down) zorgt zaterdag met zijn band Atomic Cloud voor de muziek. Verwacht covers van klassieke blues- en rocknummers. Hovius imponeerde tijdens het Luttenbergs Feest nog met een Jimi Hendrix-set, maar ramt er met Atomic Cloud net zo gemakkelijk klassiekers van Led Zeppelin, AC/DC, Cream en andere rocklegendes doorheen.
“We zien het vooral als een reünie voor alle huidige en oud-klanten van Teun”, stelt Groote Schaarsberg. “De presentatie van het boek in november 2012 was een enorm geslaagd feest. De Schoenmaker was afgeladen. Vele bezoekers vroegen ons om nog eens zo’n feestje te organiseren. Maar een reünie is ook maar een reünie en daarom wilden we wat extra’s. Dat is de glossy geworden. Die hebben we puur voor de lol gemaakt.”
De glossy bevat onder andere interviews met twee vriendengroepen: een stel dames uit Luttenberg en een groep boerenjongens uit Geerdijk en omstreken. De verhalen liegen er wederom niet om. Daarnaast een verslag van een avondje uit met de Neuze op de Wallen; een bezoekje aan het optreden dat Bökkers recentelijk gaf in Paradiso; een fotoreportage met een stel dames uit Vasse op het erf van Teun en een interview met stapveteraan Harry Westenenk, beter bekend als Wilde Harry.
Teun zelf vindt het allemaal prima. “Het gaat mij om het feestje”, zegt hij. “Toen de heren voorstelden een glossy te maken, heb ik ze gewoon hun gang laten gaan. Maar het eindresultaat mag er zijn!”
De entree voor de feestavond bij de Schoenmaker bedraagt 10 euro. De bezoekers krijgen allemaal het magazine gratis mee naar huis. Bovendien gaat een deel van de opbrengst naar het goede doel van Teuns keuze: de armoedebestrijding in Roemenië. Kaarten zijn in de voorverkoop verkrijgbaar bij Café de Schoenmaker en De Smulbaai in Heino. Ook kunnen ze tot en met vrijdag 21 november gereserveerd worden door 10 euro per kaart over te maken naar bankrekeningnummer NL73RABO 0160161746 tnv de Neuze (met vermelding van de naam).
De kaarten liggen dan ’s avonds klaar bij de kassa. Wees er op tijd bij, want vol is vol. Aanvang is om 21.00 uur.
De glossy (à 5 euro) is vanaf maandag 24 november verkrijgbaar bij Coop Alfring in Luttenberg; Coop Super in Lemelerveld; de Bruna in Raalte; de Primera in Dalfsen; Albert Heijn in Hellendoorn; supermarkt Plus Droste in Vasse; de Bruna in Vroomshoop; Westerhof Boeken in Nijverdal en De Smulbaai in Heino.
Meer foto's
