Home / archiefcentraal / taxichauffeur de neuze krijgt glossy

taxichauffeur de neuze krijgt glossy

“Eigenlijk draait het ons vooral om het feestje”, vertellen Wouter Groote Schaarsberg en Jos Westenenk, samen met vormgever Karel Hobert verantwoordelijk voor het boek en de glossy. “Toen we twee jaar geleden het boek presenteerden waren er meer dan zeshonderd gasten. Helemaal uitverkocht! Het was een te gek feest. En de reacties op het boek waren ook fantastisch. Mensen die nog nooit in hun leven een boek hadden gelezen, die ons een paar dagen na de presentatie lieten weten het in één ruk uitgelezen te hebben. We hebben er inmiddels bijna tweeduizend van verkocht en de teller loopt nog steeds. Veel bezoekers benaderden ons naderhand met de vraag om nog eens zo’n avond te organiseren en Teun wilde dat ook graag. Een reünie van al zijn voormalige en huidige klanten en kennissen. Dat is precies de insteek van de avond.”

Maar een reünie is ook maar een reünie. Om de avond ‘iets extra’s’ te geven, hadden Groote Schaarsberg, Westenenk en Hobert aanvankelijk het plan opgevat om een fotoboek over de Neuze uit te brengen. “Daar bleek vraag naar te zijn. Maar ja, heel veel foto’s met koppen van vroeger hadden we niet. De mooisten daarvan staan al in het boek. En zo ontstond eigenlijk spontaan het idee om dan maar een glossy te maken. Daar konden dan altijd nog enkele fotopagina’s in. En dat hebben we gedaan, puur voor de lol.”

De glossy bevat onder andere interviews met twee vriendengroepen: een stel dames uit Luttenberg en een groep boerenjongens uit Geerdijk en omstreken. De verhalen liegen er wederom niet om. Daarnaast een verslag van een avondje uit met de Neuze op de Wallen; een bezoekje aan het optreden dat Bökkers (bekend van de regiohit ‘De Neuze’) recentelijk gaf in Paradiso; een fotoreportage met een stel dames uit Vasse op het erf van Teun en een interview met stapveteraan Harry Westenenk, beter bekend als Wilde Harry. Het magazine komt voor 5 euro in de winkels te liggen.

Marco Hovius (onder andere bekend van 16Down) zorgt met zijn band Atomic Cloud voor de muziek. Verwacht covers van klassieke blues- en rocknummers. Hovius imponeerde tijdens het Luttenbergs Feest nog met een Jimi Hendrix-set, maar ramt er met Atomic Cloud net zo gemakkelijk klassiekers van Led Zeppelin, AC/DC, Cream en andere rocklegendes doorheen.

De entree voor de feestavond bij de Schoenmaker bedraagt 10 euro. De bezoekers krijgen allemaal het magazine gratis mee naar huis. Bovendien gaat een deel van de opbrengst naar het goede doel van Teuns keuze: de armoedebestrijding in Roemenië. Kaarten zijn in de voorverkoop verkrijgbaar bij Café de Schoenmaker en De Smulbaai in Heino.

Ook kunnen ze gereserveerd worden door 10 euro per kaart over te maken naar bankrekeningnummer NL73RABO 0160161746 (met vermelding van de naam). De kaarten liggen dan ’s avonds klaar bij de kassa. Wees er op tijd bij, want vol is vol. De vorige keer was de avond ruim van tevoren uitverkocht. Aanvang is om 21.00 uur. De glossy komt na 22 november voor 5 euro in de winkels te liggen.

Lees ook

Lavorista arbeidsrecht advocatuur breidt uit in Salland

DEVENTER – Begin 2021 vestigde Lavorista arbeidsrecht advocatuur zich In Business Center L’Arc en Ciel …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.