Home / archiefcentraal / hoogste status carinova bij benchmark in zorg

hoogste status carinova bij benchmark in zorg

Carinova heeft de ‘triple A-status’ verworven in een landelijk vergelijkingsonderzoek Benchmark in de Zorg in 2014. Dit is de hoogst haalbare status op het gebied van klantervaring, medewerkertevredenheid, en bedrijfsvoering. Carinova behoort tot de groep van best scorende organisaties en is daarmee één van de koplopers van Nederland in de ouderenzorg.

Carinova is blij met de uitkomsten. Ze zijn in lijn met de hoofddoelstellingen van Carinova: vakbekwame en betrokken medewerkers, tevreden cliënten, gezonde bedrijfsvoering en kleinschalig georganiseerde, zelfstandig werkende wijk(zorg) teams. Het Carinova cliëntmodel ‘Vertrouwd dichtbij’ is hierbij leidend.

Elk jaar voert PricewaterhouseCooper (PwC) in opdracht van ActiZ de benchmark in de zorg uit. Nog nooit was de deelname aan het onderzoek zo groot – 181 organisaties namen deel – en daarmee geven de resultaten van dit onderzoek een zeer goed beeld van de huidige ouderen- en thuiszorg in Nederland.

‘Groot compliment’

Het behalen van de triple A-status is een grote opsteker voor Carinova zegt Johan Gerestein, voorzitter RvB: “Ik zie deze uitkomst als een groot compliment aan alle medewerkers en vrijwilligers voor hun geweldige inzet in de afgelopen jaren, zij zijn het die dit hebben gerealiseerd. Voor mij persoonlijk zie ik het als een bevestiging dat we als Carinova op de goede weg zijn. Als organisatie zitten we midden in grote veranderingsprocessen en we kunnen dan ook niet op onze lauweren rusten. De wereld om ons heen verandert snel. Om in de toekomst ook uitstekende ouderenzorg te kunnen leveren is een andere manier van werken nodig. ‘Van zorgen voor naar zorgen dat’, met andere woorden de cliënt zoveel mogelijk zelfregie geven en in samenhang met familie, mantelzorg, vrijwilligers en lokaal netwerk de zorg realiseren”.

“Ik ben er van overtuigd dat met creativiteit en inzet van al onze medewerkers en vrijwilligers de ouderenzorg nog beter wordt waarbij gezamenlijk met alle betrokkenen de specifieke zorgvraag van elke cliënt uitstekend invulling krijgt.”

Lees ook

Restaurants bundelen krachten voor aspergetour

REGIO – Vier restaurants in de regio hebben hun krachten gebundeld voor een aspergetour. Het …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.