Home / archiefcentraal / gezamenlijke studieochtend sbo scholen

gezamenlijke studieochtend sbo scholen

Ingestuurd door Aaldert Renting van de Professor Waterinkschool

Afgelopen woensdag, 12 maart, waren de teams van De Vonder, De Wissel, De Johan Seckel en De Professor Waterinkschool samen in het gebouw van de Johan Seckel, voor onze jaarlijkse thema-/studiedag met alle teamleden.

Onze speciale basisscholen voorzien in een behoefte die door “Passend Onderwijs” niet zomaar zal veranderen. Dat er door passend onderwijs beleidszaken gaan veranderen is duidelijk. Die veranderingen komen niet zomaar uit de lucht vallen. Daar werken we al een aantal jaren aan. Hoe passend onderwijs er in de praktijk eruit gaat zien weten we nu nog niet. Dat we een belangrijke voorziening zijn in het onderwijsveld is duidelijk. De vier sbo-scholen willen die verantwoordelijkheid graag concreet gestalte geven.

Op de studiedag zijn de teamleden bezig geweest met een aantal verschillende ontwikkelrichtingen die we als speciale onderwijsvoorziening zouden kunnen op gaan. De directeuren schetsten mogelijke toekomstbeelden van het SBO in vier scenario’s. De collega’s kozen één van de geschetste toekomstbeelden en sloten zich hierbij aan. Waarna de keuze ter discussie stond. Onze collega’s zijn uitgedaagd om met elkaar na te denken over de toekomst van het speciaal basisonderwijs, van onze scholen, in onze regio. In het tweede deel van de ochtend en het begin van de middag zijn we in intervisiegroepen uit elkaar gegaan met onderwerpen die door de teamleden zelf zijn ingebracht. We hebben de dag afgesloten met een gezamenlijke lunch en een rondleiding door de Johan Seckel te Ommen. Het was een fantastische studiedag.

Lees ook

Avond4daagse Heino weer in aangepaste vorm

HEINO – De Avond4daagse in Heino gaat dit jaar door in aangepaste vorm. Net als …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.