Home / archiefcentraal / krijgsman is onze carnavaleske tweetkonte

krijgsman is onze carnavaleske tweetkonte

In februari is Jeffrey Krijgsman de Sallandse tweetkonte. Vanuit zijn dubbelfunctie als voorzitter van de optochtcommissie van de Stöppelkaters en bestuurslid van de vereniging, heeft Jeffrey voldoende zicht op datgene wat er binnen zijn vereniging speelt. Hij weet carnaval goed te vieren. Met ludieke tweets, leuke foto’s en relevante retweets, ontgaat niemand meer iets in de aanloop naar carnaval in Stöppelburcht.

Raaltenaar Jeffrey Krijgsman is 29 jaar geleden in Venray geboren, groeide daar op en kent carnaval dus als geen ander. Het is dan ook volstrekt logisch dat hij zich in 2010 bij De Stöppelkaters aansloot en inmiddels een zeer actieve rol binnen de vereniging vervult. De Limburger, die als accountmanager vele uren bij de weg is, voelt zich prima thuis in Raalte én bij De Stöppelkaters. Als tweetkonte gaan we er in februari veel van horen!

Carnavalsvereniging de Stöppelkaters zelf wil het twittergehalte binnen haar vereniging en het liefst in heel Salland ook opkrikken. Met meer dan 550 volgers op @stöppelkaters moet dat lukken. Ook Prins Paul (Wittenhorst) tweet er op persoonlijke titel vrolijk op los. Alaaf!

We zwaaien Michel Nijmeijer uit

In januari was Michel Nijmeijer de tweetkonte. Aan de jury natuurlijk nu het woord, om een oordeel over hem te vellen. “Michel Nijmeijer twitterde als @majmiggel 63 tweets, waarvan liefst 59 in de afgelopen maand als tweetkonte. Het tweetkonteschap heeft hem dus een geweldige boost gegeven.”

“Intussen heeft @majmiggel 49 volgers. Zijn tweets zijn vrijwel zonder uitzondering lifestyle-gebonden. Dat was ook de afspraak met hem en hij kweet zich trouw aan zijn taak. Bewegen, onthaasten, gezonde voeding: daarover kregen we de afgelopen maand dagelijks enkele tips. Eén van zijn tips is een ijzeren discipline. Als twitteraar hield hij zichzelf prima aan die leefregel.”

“Vooral in de maand van de goede voornemens waren zijn tweets vanzelfsprekend welkom. Dit soort twittergedrag (één thema, regelmaat) trekt een bepaalde doelgroep. Die weet wat men kan verwachten en heeft er houvast aan. Heel goed Michel! Wél een tip voor @majmiggel. Met zulke volgers is het nodig zelf twitteraars te volgen die binnen jouw stramien passen. Die kun je dan retweeten, en je volgers kunnen jouw volgers ook weer volgen enzovoort. Zo bouw je je thema verder uit. @Majmiggel retweette in januari slechts 12 maal, bijna allemaal van Lifestyle Centre.”

“Vraag is of Nijmeijer zijn twitterlifestyle ook na januari weet vast te houden. Blijft het mogelijk dagelijks enkele tips op gezondheidsgebied te geven (en retweeten), en blijft dat (nieuwe) volgers boeien? Wij hopen van wel, dergelijke twitteraars voorzien in een behoefte.”

Lees ook

‘Een zwaar jaar, maar ook heel veel geleerd’

Roswyde Burgman, directeur van Hoftheater in Raalte blikt terug op seizoen 2020-2021 RAALTE – “Gelukkig …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.