veam oosterlaar trekt in karweipand acacialaan

Veam Oosterlaar Raalte huurt het pand aan de Acacialaan waarin vroeger Karwei gevestigd was. De groothandel in auto-onderdelen heeft donderdagmorgen de sleutel in ontvangst genomen, het huurcontract is twee geleden al ondertekend.

Naast Veam Oosterlaar Raalte betrekt ook Veam Bedego Deventer het pand aan de Acacialaan in Raalte. Beide bedrijven zijn uit hun jasje gegroeid en gingen daarom op zoek naar een groter bedrijfspand. Met de 2300 vierkante meter die het oude Karwei-gebouw biedt, lijkt die missie geslaagd.

Doordat Veam Oosterlaar en Veam Bedego samen het pand betrekken, kunnen de bedrijven samen een breed industrie- en automotivepakket aanbieden. “Uniek voor de regio,” omschrijft vestigingsleider Ruud Rechterschot. “En natuurlijk op een superlocatie.”

Maandag begint de opbouw van de stellages in het gebouw aan de Acacialaan. Over ongeveer twee of drie weken trekt Veam Bedego erin en in de loop van 2014 voegt Veam Oosterlaar zich erbij.

Met de verhuizing naar de Acacialaan, betekent dat voor Veam Oosterlaar afscheid van KaWe. Beide bedrijven huizen op dit moment nog in één pand aan de Grundelstraat, maar dat komt binnenkort ten einde.

“We hebben geprobeerd om Bedego bij dit pand in te passen, maar dat lukte echt niet,” benadrukt Rechterschot. “De samenwerking met KaWe is heel belangrijk voor ons en we proberen die ook echt overeind te houden.” KaWe is een groothandel in rem- en frictieonderdelen en bezet samen met Veam Oosterlaar een belangrijk deel van de Sallandse auto-onderdelenmarkt.

Met de nieuwe ruimte is het ook tijd voor ambities. “We willen onze voorraden nog groter maken. Geloof me, we hebben hier tienduizenden onderdelen voor alle merken auto’s op voorraad en nog kunnen we niet altijd á la minute leveren,” stelt Rechterschot. “Hoe meer voorraad, hoe korter de levertijd.”

Veam Oosterlaar bedient ongeveer heel Salland van auto-onderdelen. Garages bestellen onderdelen en in vier verschillende bezorgroutes worden die (per route) tot zes keer per dag bij de verschillende garages bezorgd. Rechterschot besluit: “Voor de consument is het heel normaal dat hij ’s morgens de auto bij de garage brengt en dat hij ’s avonds weer klaar is, inclusief nieuwe onderdelen. Je moest eens weten wat voor industrie daar achter zit.”