Home / archiefcentraal / woonkamer vol rook maar gelukkig geen brand

woonkamer vol rook maar gelukkig geen brand

De woonkamer van een woning aan de Muntzstraat in Heino stond donderdag aan het einde van de middag vol rook toen de houtkachel aan stond. De bewoners vreesden zelfs even dat er een schoorsteenbrand woedde. Toen de brandweer ter plaatse kwam, bleek dat er gelukkig weinig loos was.

De schoorsteen had wat weinig trek waardoor de rook van hout onderin de kachel de kamer in trok. De bewoonster verklaarde zich nadien enigszins bezwaard te voelen over het feit dat ze de brandweer ingeschakeld had. Dat gevoel ontnamen de Heinose brandweerlieden zo snel als ze konden: Liever tien keer te veel ter plaatse, dan één keer te laat bellen. Bij twijfel bellen dus.

Lees ook

Lezing over acupunctuur in Dorpshuus

HEINO – Herman Tichelaar verzorgt op woensdag 27 oktober een lezing over acupunctuur in het …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.