Rabobank kampt met een grote landelijke storing, al de hele maandag werkt iDeal niet. Klanten die een order bij Carnavalswinkel-online plaatsen en via iDeal willen betalen, krijgen en foutmelding na de betaling. Dat terwijl de order en de betaling vervolgens wel goed bij de zaak van Vera Aa binnenkomen. Gevolg? Klanten proberen vaak nog één of twee keer dezelfde order te bestellen (en betalen). Hierdoor komen de orders en betalingen dus vaak herhaaldelijk binnen. Knap frustrerend in de drukste week van het jaar.
“De telefoon staat de hele dag al roodgloeiend,” vertelt Aa. “Het kantoorteam van Carnavalswinkel-online heeft veel last van deze storing. De vier telefoonlijnen bij de carnavalswinkel staan de hele dag roodgloeiend. We hebben de handen vol om webshopklanten uit te leggen dat hun orders al dan niet goed aangekomen zijn.”
Let wel: De storing geldt alleen voor betalingsverkeer van klanten met Rabobank-rekeningen, voor andere banken gaat de storing niet op. “Wij adviseren de webshopklanten om dus vandaag niet via Rabo iDeal , maar via rechtstreekse bankoverschrijving te betalen.”
Dit weekend blokkeerde een storing bij Rabo-internetbankieren ook het internetbetalingsverkeer. Toen liep juist de rechtstreekse bankoverschrijving spaak.