Home / archiefcentraal / beste wensen worden vervuld in vechtdal

beste wensen worden vervuld in vechtdal

Een huiskamerconcert bij Anja Dalhuisen thuis? Met de hele klas naar het pretpark? Op koe-safari met een Vechtdalboer? Schitteren in de musical van de beste kindercampings van Nederland? Met papa vissen aan de oever van de Vecht? Het is zo gek niet te bedenken of wensen worden in 2013 werkelijkheid in de kindervakantieregio Vechtdal Overijssel. “Iedereen kan meedoen aan “De beste wensen”, zegt Gonneke van Vught over de speciale Facebookactie, die vandaag van start gaat. “We gaan de meest originele, creatieve of ontroerende wensen vervullen.”

Op de speciaal gemaakte Facebookpagina komen bezoekers in een Vechtdal pronkkamer. “Zo’n prachtige oude kamer, zoals je die nog vindt in de mooie oude boerderijen in onze regio”, zegt Van Vught. “In deze kamer kunnen bezoekers 360 graden rondstruinen. Op heel veel plekken is wel iets bijzonders te ontdekken. Midden op de antieke tafel staat een wenslamp. Wie daarop klikt, kan zijn ultieme wens insturen, die we volgend jaar in Vechtdal Overijssel gaan vervullen.”

Wensen insturen kan tot 1 februari 2013. “Daarna beoordeelt een jury alle inzendingen en zorgen we ervoor dat de meest originele, creatieve of ontroerende wensen werkelijkheid worden. Daarbij krijgen we spontane hulp van de recreatieondernemers in het Vechtdal”, aldus Gonneke van Vught. “Veel bedrijven hebben bovendien een “Beste wensen”-arrangement samengesteld waardoor bezoekers in 2013 extra voordelig kunnen genieten in Vechtdal Overijssel.” Van Vught hoopt dat zoveel mogelijk bezoekers van de actiepagina op Facebook deze gaan delen met vrienden, waardoor een olievlek ontstaat.

Boomhutten maken in het bos. Zandkastelen bouwen in de Sahara bij Ommen. Verstoppertje spelen in de bosrijke omgeving van Hardenberg. Met een reuzenkano varen op de Vecht. Of met het hele gezin picknicken dichtbij een landgoed in Dalfsen. In dé kindervakantieregio van Nederland, Vechtdal Overijssel, kunnen kinderen én ouders op 1001 manieren “Avontuurlijk” buitenspelen. Op de camping, in de bosrijke omgeving, maar ook in leuke parken, zoals Plopsaland, Attractiepark Slagharen en Avonturenpark Hellendoorn.

Elk jaar valt een goot aantal gezinscampings nationaal én internationaal in de prijzen. “Daar zijn we erg trots op en de leuke sprookjes- en animatiefiguren staan nu al te trappelen om de kinderen in het voorjaar weer te mogen begroeten”, zegt Gonneke van Vught. “Maar het is ook heerlijk om te overnachten bij de boer. Erg leuk voor de kinderen en voor jezelf”.

Deze actie “De beste wensen” maakt onderdeel uit van de campagne met als achterliggende thema “Buitenspelen”, die Vechtdal Marketing de komende jaren gaat voeren. “Met dit spoor richten we ons vooral op gezinnen met (jonge) kinderen, want het Vechtdal is de ideale vakantieregio voor deze doelgroep”, aldus Gonneke van Vught. “We gaan de komende periode met onze “wenslamp” ook de boer op naar grote evenementen. Ook daar kunnen mensen hun wens kenbaar maken.

Het andere spoor van de campagnes van Vechtdal Marketing heeft als achterliggende thema “Buitenzijn”, waarmee door de inzet van verschillende acties vooral gemikt wordt op doelgroepen, die actief willen genieten. Er samen, of met vrienden en vriendinnen, een tijdje op uit willen trekken.

Lees ook

Jaarverslag: SallandWonen tevreden, maar ook zorgen over financiën

RAALTE – Corona of niet, SallandWonen heeft de belangrijkste projecten die gepland stonden voor het …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.