Home / archiefcentraal / telefonie lonkt weer dankzij bdata

telefonie lonkt weer dankzij bdata

Graham Bell deed de wereld verbazen met het uitvinden van de telefoon. U zult nu uw wenkbrauw optrekken bij het zien van IP-telefonie. Uw telefoontjes komen niet langer via een telefoonlijn binnen, maar centraal via uw computer. De gedreven ICT-experts van het Deventer BData verzorgden de complete realisatie bij Netko, de Raalter specialist in koel- en vries logistiek. “Bereikbaarheid. Daar draait het 24/7 om bij ons. Onze koel- en vriestransporten vragen om een vlekkeloos logistiek proces. Dit nieuwe systeem draagt bij aan een nóg nauwkeuriger en efficiëntere werkwijze,” legt Netko-projectmanager Edwin Kroezen uit. “Hoe dat precies zit? Even BData vragen…”

“Elk bedrijf verlangt besparingen. En natuurlijk graag op meerdere fronten,”vertelt Mario Riesebeek, directeur bij BData. “Als partner van het vooruitstrevende merk Swyx kunnen wij Netko voorzien van een interessante bijdrage. SwyxWare maakt het mogelijk bedrijfsprocessen te optimaliseren en kosten te reduceren. Het combineert vast en mobiel telefoonverkeer.” Edwin Kroezen beaamt:”Die chauffeur die Mario als voorbeeld noemde kan net zo gemakkelijk gesprekken voeren als op kantoor. En mobiele telefoons op de afdelingen zijn niet meer nodig, dat scheelt. Maar er zijn meer voordelen waardoor de productiviteit toeneemt.”

Mario legt bevlogen uit: “SwyxWare is een op software gebaseerd telefoonsysteem. In veel organisaties liggen twee infrastructuren reeds naast elkaar. Een telefonie- en een computerinfrastructuur. Bij IP telefonie van SwyxWare wordt dit één infrastructuur. Het grote voordeel is dat het gemakkelijker aan te passen is aan nieuwe omstandigheden dan traditionele analoge systemen”. “En dat scheelt tijd en geregel bij ons,” knikt Edwin. “Met deze softwarematige telefooncentrale zijn we klaar voor de toekomst. In plaats van het vervangen of bijplaatsen van hardware kan veelal worden volstaan met de aanschaf van extra licenties om nieuwe functionaliteit toe te voegen.” Een logische stap voor het groeiende bedrijf vertelt Edwin. Onlangs nam de logistieke dienstverlener een collega in het noorden over. Het bloeiende bedrijf telt nu 45 trekkende eenheden (zoals dat zo mooi heet) en zo’n 100 medewerkers.

Transport, op- en overslag alsook warehousing; het zijn de specialismen van Netko. “Of het nu gaat om gekoelde- of diepgevroren levensmiddelen, wij beheersen de logistiek en temperatuur volledig.” De klant staat, net als bij BData, bij Netko voorop. Edwin: “Als de klant wil weten waar de goederen zich bevinden en wat de dagelijkse emballagesaldo’s zijn, dan kunnen we dat exact communiceren. Dankzij ons nieuwe systeem kan dit nog efficiënter. Hierdoor kan ik sneller reageren wat onze klantgerichtheid ten goede komt. Het werkt uitstekend.”

Zoals voor Netko de logistieke dienstverlening meer is dan transport en wielen, zo is ICT voor BData meer dan hardware, software en telefonie. Mario: “Het gaat ons om de voordelen voor de klant. Een besparing realiseren maakt ons werk juist nu zo uitdagend. We zijn er trots op dat we Swyx-partner zijn. Hierdoor kunnen we bedrijven met complexe routeringen en organisaties met zeer hoge eisen voorzien van passend advies en de uitvoering van de complete automatisering. We doen dit ook voor FC Twente, waar ze een zeer drukke service en ticketing-afdeling hebben. En voor Geas, zodat het callcenter optimaal functioneert. De combinatie van veel gemak, een hogere productiviteit en extra functionaliteit, tegen een gunstige investering maakt voor ons de cirkel rond.”

Lees ook

Carolien Jonkman: Ome Jan

Mijn ome Jan is overleden. Hij was mijn peetoom. Toen hij ziek werd, is aan …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.