Home / archiefcentraal / duurzaamheid rode draad bij life style event

duurzaamheid rode draad bij life style event

Het Life Style Event bij Toyota Morrenhof in Deventer heeft donderdagavond ruim zeshonderd bezoekers op de been gebracht. Twintig bedrijven presenteerden zich in de showroom aan het publiek. Het aanbod was breed, van mode tot kunst, van ijs tot parfums. Daarnaast kon het publiek kennis maken met vier nieuwe automodellen: de Prius Wagon, de Toyota Yaris, de GT86 en de Skoda Citigo.

Aanleiding voor het Life Style Event vormde de verkoop van de 25.000-ste auto door het Morrenhof concern. Iedereen die in de afgelopen maanden een auto had aangeschaft bij één van de drie vestigingen van Morrenhof, Toyota Morrenhof in Deventer en Raalte en Skoda Morrenhof in Deventer, maakte kans om uitgeloot te worden als 25.000-ste klant, goed voor een korting van 25 procent op het aankoopbedrag van de auto.

Eigenaresse Margot Morrenhof is blij verrast door de grote opkomst. “Dit is megapositief”, stelt ze. “Juist in deze tijd moet je actief zijn. Daarnaast geven we hiermee ook andere ondernemers een kans om zich te presenteren. Zij hebben ook weer hun klanten uitgenodigd en zo ontstaat er hier een mooie wisselwerking. We hebben er heel bewust voor gekozen om er geen statisch geheel van te maken.” De bezoekers flaneerden rustig langs alle presentaties. Een zangeres zorgde voor stemmige jazzy muziek. De Gelderse kunstenaar Jack Liemburg vervaardigde ter plekke een schilderij waarvoor de gasten loten konden kopen.

Eerder die dag vormde Toyota Morrenhof de locatie voor een grote netwerkbijeenkomst. Alle gasten mochten een proefritje maken in de nieuwe hybrides. Duurzaamheid vormde dan ook een rode draad door het programma van de dag. Zo werd er ’s middags een nieuw oplaadpunt voor hybrides onthuld. “En we hebben vandaag opnieuw ons certificaat Erkend Duurzaam gekregen, dat is een certificaat dat wordt verstrekt door BOVAG”, laat Margot weten.

“De regels daarvoor worden elk jaar aangescherpt. Het certificaat verplicht je ook om zuiniger met de energie om te gaan. De hybrides vormen tegenwoordig dan ook een groot marktsegment. Autorijden blijft wel, het moet alleen wel milieubewuster. De hybrides leveren daaraan een belangrijke bijdrage.” “Maar ook zakelijk gezien, is de hybride zeer aantrekkelijk”, vult Gert Pot, verkoopleider van de Raalter vestiging van Morrenhof aan. “Met de Prius Wagon biedt Toyota nu een hybride met slechts 14 procent bijtelling. Zakelijk gezien kun je er niet meer omheen.”

Toen Margot rond 21.30 uur de winnende naam bekend maakte, klonk er een luid en enthousiast ‘ja, bingo’ door de showroom. Michaël Katgerman uit Deventer was de gelukkige. Van de zangeres die het Life Style Event opluisterde, kreeg hij vervolgens een kleine serenade in de vorm van het lied ‘Big Spender’, bekend gemaakt door Shirley Bassey. Michaël had net de nieuwe Toyota AYGO aangeschaft. “Maandag krijg ik ‘m”, vertelt hij. “Of ik een vaste klant ben van Morrenhof?” Hij begint te lachen. “Nou wel!”

Morrenhof is al sinds 1966 een gevestigde naam in Salland. Het bedrijf, opgericht door Henk Morrenhof, begon in Mariënheem. Aanvankelijk als allround bedrijf, maar sinds 1975 als Toyota-dealer. In 1993 verhuisde Toyota Morrenhof naar Raalte. In ’99 werd een tweede vestiging geopend in Deventer. 2008 markeerde de opening van de derde vestiging: Skoda Morrenhof.

Meer informatie op www.morrenhof.nl

Lees ook

StöppelCabana moet een blijvertje worden

Zomercarnaval buiten bij Bij Lampe met beachvolleybaltoernooi, muziek en entertainment RAALTE – StöppelCabana, het nieuwe …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.