Home / archiefcentraal / column rabobank werk aan de winkel

column rabobank werk aan de winkel

Uw klant ziet een mooi paar schoenen in uw etalage staan, laat zich uitgebreid voorlichten en past verschillende maten – om vervolgens op internet het gewenste model te bestellen. Herkenbaar? Het is 2012 en de manier waarop klanten winkelen is aan het veranderen. Om ook in de toekomst succesvol zaken te blijven doen, is het goed om in te spelen op die veranderende wensen van de consument.

De huidige consument is veeleisend en goed geïnformeerd. Hij of zij wil het liefst 24 uur per dag online kunnen winkelen en dit combineren met het vertrouwde gevoel van rondkijken in een echte winkel. Daarnaast spelen betalingen via de mobiele telefoon een steeds grotere rol. Deze trends vragen om aanpassingen aan uw kant, waar wij u graag bij ondersteunen.

Het nieuwe shoppen

Consumenten maken bij het kiezen van een product of dienst steeds vaker gebruik van verschillende kanalen: het zogenaamde ‘omni-channel retailing’. De klant haalt zijn informatie van het internet, vergelijkt deze en maakt gebruik van de recensies die anderen over het product of de dienst hebben achtergelaten. Toch vinden velen het prettig om dit te combineren met de persoonlijke benadering in een echte winkel.

Om het online betalingsverkeer via internet voor u en voor de klant gemakkelijker te maken, is er nu de Rabo OmniKassa. Dit is een online betaaloplossing voor ondernemers. De OmniKassa combineert iDeal, overboekingen, creditcardbetalingen en andere betaalvormen in één systeem op uw website. Zo kunt u zelf kiezen welke opties u aanbiedt en behoudt u altijd het overzicht.

Snel en gemakkelijk met de mobiele telefoon betalen

Ook het betalen met de mobiele telefoon neemt een grote vlucht. De huidige generatie jongeren is volledig gewend aan het gemak van smartphones en tablets en wil ook niet anders meer. Het is dan ook niet voor niets dat de Rabobank kijkt naar hoe het betalen van de toekomst in de handpalm past van deze generatie.

Wij spelen hierop in met onze betaaloplossing MiniTix: een online portemonnee waarmee heel eenvoudig met de mobiele telefoon kan worden betaald. MiniTix is met name geschikt voor kleine betalingen in bedrijfskantines, de detailhandel, sportkantines, zorginstellingen, via internet en op scholen. Afrekenen gaat binnen enkele seconden via een beveiligde chip of sms’je.

Een veilig gevoel

Vroeger werden postkoetsen al overvallen en zelfs de grootste kluizen zijn gekraakt. Na het skimmen van pinautomaten is nu internetcriminaliteit aan de orde van de dag. Criminelen zullen waarschijnlijk altijd actief blijven, maar gelukkig maken we het ze wel steeds lastiger. We zijn dagelijks bezig om de betaalstromen via internet en de mobiele telefoon optimaal te beveiligen.

Het winkelen en betalen van de toekomst komt steeds dichterbij. Hoe dichtbij bent u? Mijn collega’s en ik gaan graag samen met u aan de slag met deze nieuwe realiteit.

Lees ook

Carolien Jonkman: Ome Jan

Mijn ome Jan is overleden. Hij was mijn peetoom. Toen hij ziek werd, is aan …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.