De vernieuwing van het sportpark in Luttenberg was niet mogelijk geweest zonder de inspanningen van de sponsorcommissie. Gerben Derks meldde zich vijf jaar geleden aan en nam in zijn kielzog enkele nieuwe gezichten mee. Hun enthousiasme zorgde voor een enorme stijging van de sponsorinkomsten.
“De oude commissieleden hadden in de jaren ervoor handenvol werk verricht, maar er was een zekere routine ingeslopen”, vertelt Derks. “Ze hadden al te vaak voor een dichte deur gestaan. Toen we begonnen stonden er nog borden langs de lijn met telefoonnummers van drie cijfers. En op dat moment werd hooguit een kwart van de beschikbare ruimte gebruikt. En voor meer dan de helft daarvan werd al niet meer betaald.
Om de inkomsten te verhogen, moesten we bedrijfsmatiger gaan werken. We hebben daarbij gekeken naar de sponsormogelijkheden die we hadden en de nieuwe die we moesten creëren.” Om dat voor elkaar te krijgen, werd het hele sponsorgebeuren gecentraliseerd bij de sponsorcommissie. De teams mochten er niet langer op eigen houtje op uit om sponsorgelden te regelen, nee de commissie regelde alles. Er werden diverse sponsorpakketten ontwikkeld.
De prijzen van de borden gingen omhoog, maar daar tegenover stonden ook betere promotiemogelijkheden voor de sponsoren. “En al na een jaar hadden we het hoofdveld voor tweederde vol met borden”, stelt Derks. “Dat had niemand verwacht”, voegt Holtmaat toe. “En inmiddels zijn we al zover dat we een tweede ring gerealiseerd hebben rond het veld”, gaat Derks verder. “ Bovenlangs hangt nu ook een stellage, die ook al voor het grootste deel in gebruik is. Als we niet uitkijken, komen we ruimte tekort! De voorganger van Gerben, Herman Holtmaat, had ons als sponsorcommissie nog een etentje beloofd als we het eerste veld vol zouden hebben. Daar zitten we inmiddels al een tijdje op te wachten, haha!”