Home / archiefcentraal / het communicatiegilde een winnende formule

het communicatiegilde een winnende formule

Topsporters weten dat je alles moet opofferen om uiteindelijk het zoet van de overwinning te mogen proeven. Je moet leven als een monnik en soms zelfs als een kluizenaar, want de weg naar succes is lang en ligt bezaaid met hindernissen. Des te frappanter is het dat Het Communicatiegilde al in het eerste jaar van haar bestaan tijdens het eerste sporttoernooi meteen de Cup met de Grote Oren mee naar huis neemt. Het kan niet anders of met dit team van communicatiespecialisten heeft u goud in handen!

Het eerste toernooi uit de geschiedenis van Het Communicatiegilde (het Round Table Football Event, juni 2011) was dus bijzonder succesvol. De prestatie krijgt nog meer glans als je beseft dat de spelers geen enkele wedstrijd winnend wisten af te sluiten. Alles verliezen en toch met de beker naar huis gaan, dat kan alleen maar betekenen dat je met een groep creatievelingen te maken hebt die van niets alles weet te maken. En – voor degene die het zich afvraagt – er is geen enkele criminele handeling, al dan niet van een bevriende cabaretier, aan te pas gekomen……….

Creatief zijn ze zeker bij Het Communicatiegilde. Kijk alleen maar naar hun pand aan de Spitsstraat 25 (tegenover TCR Groep). Aan de weg staat een zuil met alle namen van de teamleden en de slogan ‘bestemming bereikt’. Dat lijkt een losse kreet, maar wie een blik werpt op de gevel krijgt het gevoel naar een metrokaart in een wereldstad te kijken. Het is hun manier om duidelijk te maken dat Het Communicatiegilde bestaat uit zes losse bedrijven die zelfstandig opereren, maar wel allerlei lijntjes met elkaar onderhouden. Het heeft misschien nog wel het meest weg van een soort Medisch Centrum, maar dan op communicatiegebied en waarin eigenlijk alle communicatiedisciplines zijn samengebracht.

‘Roalter Wind’

Voor een relatief nieuwe club is het natuurlijk zoeken naar wegen om jezelf in Salland op de kaart te zetten. En als je pretendeert communicatiespecialist te zijn, dan wordt er natuurlijk extra kritisch naar je gekeken. Het Communicatiegilde heeft daarom voor een bijzondere methode gekozen om zichzelf aan de buitenwacht te presenteren, namelijk met ‘Roalter Wind’. Dit nieuwe, frisse magazine met ‘alles dat je liever niet over Raalte wilde weten’, wordt geheel in eigen beheer vervaardigd. Voorlopig is de verspreiding huis aan huis in Raalte (m.u.v. het buitengebied), maar de initiatiefnemers hopen dit op termijn te kunnen uitbreiden.

Het is tijd om de individuele teamleden van Het Communicatiegilde aan u voor te stellen. ‘Founding fathers’ van het concept zijn Roné van der Vliet (Sinds77 Echte Reclamemakers: ontwerp, concepten en campagnes) en Rudi Buitenkamp (Eyecatcher Communicatie: copywriting, journalistiek en communicatieadvies). De eerste twee bedrijven, die zich vorig jaar aansloten, waren Ontwerpbureau Lood (grafisch ontwerp, campagnes en huisstijlen) en Uitgeverij Gegarandeerd Onregelmatig (uitgever van boeken en wandelgidsen). Dit jaar mocht Het Communicatiegilde de nieuwe leden Iris Media (bedrijfspresentaties, commercials en webfilms) en Powered by Maaike (leefstijlprojecten, pr + marketing en organisatie evenementen) verwelkomen. Wel in Het Communicatiegilde, maar niet vanuit het pand werkzaam is Vincent Hartman Fotografie (reclame-, portret- en bedrijfsfotografie). De verwachting is gerechtvaardigd dat zich op korte termijn nog meer bedrijven aansluiten. Bovendien wordt op afstand samengewerkt met andere communicatiespecialisten, zoals websitebouwers, acquisiteurs en drukkers.

Wie een afspraak maakt met Het Communicatiegilde doet er goed aan om dit rond lunchtijd te doen. De lunches aan de Spitsstraat 25 zijn vermaard en ze nemen er de tijd voor. Enerzijds omdat ze net als in de sport het belang inzien van goede voeding om tot topprestaties te komen. Anderzijds omdat aan de lunchtafel vaak briljante ideeën ontstaan of worden uitgewisseld. Eén van de meest recente voorbeelden is de metamorfose die de speciale Stöppelhaenekrant heeft ondergaan. De organisatie van het Oogstfeest wilde een andere ‘look and feel’. Een uitdaging die door Het Communicatiegilde met succes is opgepakt. Misschien heeft het wel een steentje bijgedragen aan de hoge toeschouwersaantallen………………..

Het Communicatiegilde

Spitsstraat 25

8102 HW Raalte

I: www.hetcommunicatiegilde.nl

Lees ook

Carolien Jonkman: Ome Jan

Mijn ome Jan is overleden. Hij was mijn peetoom. Toen hij ziek werd, is aan …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.