Onder de noemer “gezelligheid 2.0” waagt de organisatie van het Broeklander feest een dappere poging om social media te integreren in het feest. Twitter een bericht of foto naar #broeklanderfeest en het verschijnt op grote schermen. ‘Dat is gezelligheid 2.0’, stellen de organisatoren.
In de tent staan vier grote schermen, geleverd door Groote Schaarsberg Audio Visueel uit Raalte. Daarop kunnen feestvierders berichten plaatsen. Sluit een tweet af met #broeklanderfeest en het bericht of foto verschijnt tijdens het feest op alle schermen.
Broeklander Stephan Bouwhuis bouwde een programma dat dit mogelijk maakt. Het mediateam van de kermis plaatst op dezelfde schermen actuele sfeerfoto’s. Verder loopt er onder in beeld een telexlijn met nieuwsberichten. Tijdens de verloting verschijnen lotnummers groot in beeld. Ook is het mogelijk om de buienradar aan te zetten. ‘Maar die applicatie hopen we niet nodig te hebben’, melden de organisatoren die mikken op interactie met het publiek. Om dat te bevorderen krijgen inzenders van de leukste foto ‘de tweetpic van de dag’) een zakje munten.