Home / archiefcentraal / steeds vaker narrowcasting in olst wijhe

steeds vaker narrowcasting in olst wijhe

De digitale informatieschermen in bijvoorbeeld winkels worden in Nederland steeds populairder. Ook in Olst-Wijhe zijn ze aan een flinke opmars bezig. “Nog even en ze zijn straks niet meer weg te denken uit het straatbeeld van Olst-Wijhe.” Dat verwacht Simon Ouwerkerk van Visueel Communicatiebureau Ouwerkerk uit Wijhe.

Ouwerkerk bracht zijn ervaring met visuele communicatie, waaronder Narrowcasting, in 2007 vanuit Zoetermeer naar Wijhe. “In het westen waren de informatieschermen toen al aan een opmars bezig. In deze regio merk ik nu ook een sterk groeiende belangstelling van winkeliers en organisaties.”

Ouwerkerk voorziet in Olst en Wijhe dit jaar veel nieuwe initiatieven van Narrowcasting: “Ik ben al met veel ondernemers en organisaties in gesprek. Veel daarvan zijn inmiddels concreet geworden, zo hangen er inmiddels schermen bij De Oranjerie en Wijhe ’92 en binnenkort bij De Lange Slag, het Holstohus en mogelijk bij het informatiecentrum op Den Nul. Bovendien ben ik nog in gesprek met enkele andere partijen en het jaar is eigenlijk nog maar net begonnen.”

De inhoud op de schermen bestaat vaak uit beknopte boodschappen, die heel doelgroepgericht is. “De Oranjerie in Wijhe bijvoorbeeld heeft zowel schermen in de cafetaria als in het café. Beide met eigen specifieke informatie,” vertelt Ouwerkerk. In de nieuwe sporthal De Lange Slag komt een scherm bij de ingang met informatie over het programma in De Lange Slag, de kleedkamerindeling et cetera.

Lees ook

Carolien Jonkman: Luisteren

Steeds meer mensen luisteren naar zichzelf en zijn zich bewust van wat er in hun …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.