publiek vindt bieb olst wijhe onoverzichtelijk

De indeling en vindbaarheid van materialen laat te wensen over en zou verbeterd moeten worden. Daarnaast is het filmaanbod van de bibliotheek matig. Vooral de vestiging in Wijhe moet het ontgelden. De aankleding zou niet van deze tijd zijn en de publiekscatalogi voldoet niet aan de verwachting. Dat blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek dat eind vorig jaar door de bibliotheek is gehouden. Vergeleken met hetzelfde onderzoek in 2005 scoorden beide bibliotheken slechter.

Over de collectie is het publiek beter te spreken. Verhalende boeken zijn ruim voorhanden en ook de tijdschriftencollectie is up-to-date. Boeken die niet aanwezig zijn kunnen makkelijk worden gereserveerd, zowel thuis als in de bibliotheek. Van deze mogelijkheid wordt veelvuldig gebruik gemaakt. Maar ook hier zijn de klanten niet honderd procent tevreden over. Als minpunt noemen zij dat er niet kan worden gezien wanneer het gereserveerde materiaal binnenkomt.

De bibliotheek heeft een werkgroep geformeerd die de verschillende punten van zorg heeft besproken en oplossingen heeft voorgesteld. Om de indeling en de vindbaarheid van de materialen te verbeteren wordt er een nieuwe bewegwijzering aangebracht. Er wordt gekeken hoe de collectie films uitgebreid kan worden en wat betreft de reserveringen en actuele titels wordt de collectie scherper in de gaten gehouden.

Omdat het tevredenheidsonderzoek net voor de herinrichting van de vestiging in Wijhe heeft plaatsgevonden, kon deze niet in de beoordeling worden meegenomen. Daarom zal aan het begin van het nieuwe leesseizoen een groep klanten in Wijhe opnieuw gevraagd worden een korte vragenlijst over deze herinrichting in te vullen. De publiekscatalogi in Wijhe zijn inmiddels vervangen door nieuwe snellere terminals.

De bibliotheek staat altijd open voor aanbevelingen uit het publiek. Het personeel in beide vestigingen hoort graag van de gebruikers hoe zij de dienstverlening verbeterd willen zien.