Het mooiste bewijs van de groei van 1 & al Reclame wordt geleverd door de uitgebreide klantenlijst. ‘Ik roep wel eens dat we er dagelijks nieuwe klanten bij krijgen. Nou, ik zit er blijkbaar niet zo heel ver naast’, stelt Jiffree Wichers Schreur als hij verneemt hoeveel relaties via een speciale folder op de hoogte zijn gesteld van de nieuwe huisstijl. Per 1 maart is de nieuwe huisstijl een feit. ‘Het geeft ons de mogelijkheid om het totaalconcept beter zichtbaar te maken’, vinden Wichers Schreur en mede-eigenaar Marlon Lorkeers.
1 & al Reclame heeft nu ruim vijf jaar geleden het levenslicht gezien en dat betekent dat tussen de 1200 en 1500 bedrijven de folder hebben ontvangen. Zoals het een bedrijf past dat haar brood verdient in de reclamewereld is de nieuwe huisstijl niet zonder slag of stoot tot stand gekomen. ‘We zochten naar een manier om te benadrukken dat we in vijf jaar tijd toch een aardige groei hebben gemaakt. Dat wordt zichtbaar in het personeelsbestand (van één naar zeven werknemers) en we zijn ook steeds meer voor grotere bedrijven en instellingen actief. We kwamen tot de conclusie dat onze huisstijl wel wat zakelijker c.q. professioneler mocht zijn.’
Naast het nieuwe beeldmerk is de huisstijl voorzien van een belangrijke tekstuele toevoeging, namelijk het drieluik Ontwerp, Productie en Realisatie. ‘Er kwamen toch wel signalen binnen dat lang niet iedereen wist wat we allemaal kunnen verzorgen. En dat is heel veel. Van belettering op gevels en auto’s tot het ontwerpen van een huisstijl en van reclamezuilen tot beurspresentaties. Een volledig overzicht is te vinden op onze nieuwe website. Dankzij onze grote ervaring en nieuwste printers en materialen garanderen we vakmanschap en kwaliteit.’
Elk deel van het drieluik Ontwerp, Productie en Realisatie is voorzien van een eigen kleur. Een frisse blauwe kleur voor de creatieve fase van het ontwerp en een grijze kleur voor het productieproces. Tot slot is er een vrolijke magentakleur voor als het eindproduct wordt gemonteerd. Die montage kan overigens in de werkplaats van 1 & al Reclame, maar ook ter plekke worden verzorgd.
kadertekst
Bij ieder bezoek zie je de progressie
‘Ik ken het bedrijf vanaf de start en ik had al vrij snel in de gaten dat het een goede toekomst tegemoet zou gaan. Ik ben erg blij dat ik gelijk heb gekregen’, zegt Vincent de Klerk lachend. De adviseur van brancheorganisatie SI’BON komt graag bij 1 & al Reclame over de vloer. ‘Gemiddeld genomen bezoek ik ze een aantal keren per jaar en telkens zie ik de progressie.’
Oprichter Jiffree Wichers Schreur had amper versterking gekregen van levenspartner Marlon Lorkeers toen 1 & al Reclame al de erkenning van de brancheorganisatie kreeg. Dat was behoorlijk snel, want normaliter staat daar een periode van vijf jaar voor, maar het Haarlese bedrijf voldeed al na vijf maanden aan de eisen. ‘Aangezien wij het onmogelijk allemaal zelf kunnen beoordelen, hebben we ook enkele collega’s gevraagd om een oordeel te geven en al snel werd duidelijk dat ze bijzonder goed bekend staan’, aldus De Klerk.
De adviseur van SI’BON komt in ieder geval elk half jaar even langs en ziet dan iedere keer met eigen ogen dat er weer een stap voorwaarts is gezet. ‘Of er wordt een investering gedaan om de klanten nog beter van dienst te zijn. Of er is extra personeel aangenomen. Of er is een verbouwing om meer ruimte te creëren. Of er is zoals nu sprake van een nieuwe huisstijl, inclusief website. Het is een bedrijf dat continu in beweging is.’
Het is dan ook niet zo vreemd dat 1 & al Reclame het keurmerk van de SI’BON heeft gekregen. ‘In Nederland zijn zo’n drieduizend signbedrijven (binnen- en buitenreclame) actief en zo’n 250 mogen ons keurmerk dragen. Die behoren echt tot de professionele tak. Zij moeten ons vakgebied naar een hoger niveau tillen.’
1 & al Reclame
Poggenbeltweg 17C
7448 PL Haarle
T: 0548 – 59 51 20
E: info@1enalreclame.nl
I: staging2.1enalreclame.nl