Na het afronden van zijn studies IT Beheer en Bedrijfskundige Informatica begon Chris Ploeger vijf jaar geleden in Heino met IT-bedrijf DigiWorks. Zijn belangrijkste doel? Bedrijven correct en efficiënt bijstaan met allerlei vragen en problemen rondom IT. Behalve technische kennis en expertise op gebied van hard- en software, biedt DigiWorks een meerwaarde door klanten te adviseren over een effectieve inzet van IT in hun organisatie. “Automatisering is niet meer weg te denken, zeker voor bedrijven. Dan kun je het maar beter goed voor elkaar hebben.”
De verf ruikt nog vers in het nieuwe kantoor van DigiWorks aan het Marktplein in Heino. Eigenaar Chris Ploeger: “Een derde van mijn klanten zit in Deventer en een derde in Zwolle. De rest vooral lokaal en landelijk. Ik heb wel even overwogen het dorp uit te gaan, maar Heino ligt voor mij gewoon heel mooi centraal. Hoewel de werkplek van alle gemakken is voorzien, is Chris er doorgaans vaker niet dan wel te vinden: “Primaire dienstverlening is belangrijk. Op het moment dat je als bedrijf met een probleem wordt geconfronteerd, moet je bij veel IT bedrijven tegenwoordig al een afspraak maken om de computer te brengen, laat staan weer op te halen. Ik kom ter plekke het probleem verhelpen. Hierdoor ben ik veel onderweg. Maar dat maakt het werk ook lekker afwisselend.” Naast het werken op locatie beschikt DigiWorks nog over een andere belangrijke meerwaarde: “Na mijn IT opleiding heb ik Bedrijfskundige Informatica gestudeerd. Hierdoor beschik ik ook over kennis en expertise om IT effectief in een organisatie te kunnen gebruiken. Die verdieping vind ik erg leuk; meedenken met bedrijven en hen bewust maken van de functie en mogelijkheden van IT. De afschrijving van apparatuur bijvoorbeeld. Na drie jaar zijn computers in theorie toe aan vervanging, maar de meesten werken op dat moment natuurlijk nog wel. Sommige bedrijven zijn dan geneigd deze gewoon door te gebruiken. Maar als een medewerker vervolgens twee dagen stil komt te zitten, kost dat veel meer dan die paar honderd euro voor een nieuwe machine. In principe werk ik met alle bestaande soft- en hardware, zelfs Apple. Dat laatste is voor deze regio vrij uniek, er zijn maar weinig IT-bedrijven die dit aanbieden. Met name grafische bedrijven doen alles met een Mac. Daarvan staan er dan ook al aardig wat op mijn klantenlijst.”
Voor veel bedrijven in het MKB is een eigen systeembeheerder niet rendabel. DigiWorks biedt hiervoor een oplossing met een All-in Service Contract. Een maatwerk abonnement waarbij de klant voor een vast bedrag per maand gegarandeerd is van het functioneren van hard- en software, op basis van het aantal werkplekken en de vereiste beschikbaarheid. Hiervoor kan onbeperkt de helpdesk gebeld worden, waarbij het merendeel van de vragen direct op afstand wordt opgelost, of indien nodig op locatie. Door het vaste bedrag per medewerker weet een bedrijf precies waar het aan toe is. Een ander serviceproduct is een Managed Server Bundel, waarmee servers voor een vast bedrag per maand worden gecontroleerd op correcte werking. Een extern geplaatst systeem monitort de server 24 uur per dag en bij problemen wordt de klant automatisch gewaarschuwd. Daarnaast worden alle benodigde updates verzorgd rondom geïnstalleerde software en beveiliging. Inclusief garantie: “Bij een beschikbaarheid lager dan 97% brengt DigiWorks geen kosten in rekening.”
Naast alle faciliteiten in dienstverlening heeft DigiWorks ook een eigen webshop: DigiDaily.nl. Ploeger: “Enerzijds om de producten die ik installeer bij klanten ook via een ander kanaal te verkopen (multi-channel strategie), maar de belangrijkste motivatie was het aan den lijve ondervinden wat het betekent om een webshop te runnen. Wat moet je daar voor doen, wat komt er allemaal bij kijken? E-commerce biedt veel kansen en mogelijkheden, maar vergt wel enige knowhow. Door er zelf één op te zetten heb ik enorm veel geleerd. DigiDaily.nl werkt in grote lijnen hetzelfde als andere zogenaamde webwinkels, maar we onderscheiden ons door dagelijks een scherpe aanbieding te doen. En met succes, het aantal bezoekers groeit per dag!”
DigiWorks
Marktplein 4 B
8141 AG Heino
T: 0572 – 39 50 30
E: info@digiworks.nl
I: staging2.digiworks.nl