campagne overijssel blijkt stuk duurder

De verkiezingscampagne die de provincie Overijssel voert, kost geen 60.000 euro, maar ongeveer 260.000 euro. De provincie gebruikt namelijk twee geldpotjes om de burger naar de stembus te trekken. Overijssel zou, zo leek op 7 februari, 60.000 euro uitgeven aan de promotie van de verkiezingen. Maar daarbij zat de circa 200.000 euro voor de ‘ludieke’ verkiezingsoproep nog niet inbegrepen.

De ludieke verkiezingsoproep, met name herkenbaar aan de posters met daarop ongure types die oproepen om vooral niet te gaan stemmen, mag volgens een woordvoerster van de provincie niet bij het budget voor de verkiezingscampagne opgeteld worden. De 200.000 euro die gespendeerd werd aan de campagne ‘Ik beslis wel’ komt namelijk uit een ander geldpotje, genaamd corporate communicatie. De andere 60.000 euro waren budget voor ‘opkomstbevorderende maatregelen’.

Op 7 februari leek nog dat Overijssel de goedkoopste campagne van Nederland voerde, maar als je toch tegen de wil van de provincie ingaat en de bedragen optelt, dan kom je op een totaalbedrag dat boven het landelijk gemiddelde ligt.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.