Home / archiefcentraal / website brochure of advertentie

website brochure of advertentie

Als copywriter kreeg Linda Klein Overmeen regelmatig van klanten de vraag of ze niet meer kon leveren dan alleen een goede tekst. Een complete website of brochure bijvoorbeeld. Met een achtergrond in de reclamewereld had ze hier wel oren naar. Ze verzamelde een aantal vakmensen om zich heen die haar op allerlei gebieden konden aanvullen. Begin dit jaar werd het eerste project afgeleverd, waarna er snel meer volgden. Hoog tijd voor een stap voorwaarts. Er kwam een nieuwe naam, compleet met logo en huisstijl. Sinds oktober is buro GROOT’s een feit.

Salland kent al verscheidene goede reclamebureaus. Toch durfde Linda het aan om deze markt te betreden: “buro GROOT’s is geen standaard reclamebureau maar hanteert bewust een onderscheidende werkwijze: praktische realisatie in marketingcommunicatie. Dus geen marketingstrategieën of communicatieplannen, maar gewoon concrete producten als websites, brochures, advertenties, mailings of logo/huisstijl. Voor sommige bedrijven is de drempel naar een groot reclamebureau best hoog. Maar als ze hun website willen laten maken door bijvoorbeeld een ICT-er, moeten ze wel zelf bedenken hoe de site eruit moet zien, wat er op moet staan en waar je verder op moet letten. In dat gat springt buro GROOT’s. Ik vertaal hun wensen naar een concreet voorstel, begeleid de productie en zorg voor een correcte aflevering en after sales.” Voor grotere bedrijven biedt buro GROOT’s uitkomst met werkzaamheden op projectbasis. Bijvoorbeeld als (tijdelijke) ondersteuning van marketingcommunicatieafdelingen of voor bedrijven die hiervoor geen mensen in dienst willen of kunnen nemen.

Een belangrijk voordeel van buro GROOT’s is het werken met verschillende freelance vakmensen op gebied van vormgeving, techniek, fotografie en tekst. Linda: “Hierdoor kan ik heel gericht de juiste mensen inzetten, passend bij het project én bij de opdrachtgever. Klanten merken hier overigens weinig van, ik blijf te allen tijde het aanspreekpunt. Belangrijkste speerpunten hierbij zijn persoonlijk contact, no-nonsense, snelheid, afspraak is afspraak en vooral: ontzorgen. Zodat klanten gewoon lekker hun tijd aan hun werk kunnen besteden.” Hoewel buro GROOT’s er bewust voor kiest geen marketing- of communicatiestrategieën aan te nemen, is kennis en ervaring hierin op de achtergrond wel aanwezig. Hiervoor put Linda uit diverse opleidingen en ervaring in de reclamewereld. Ook volgt ze regelmatig trainingen om bij te blijven in het vak: “In deze branche gaan de ontwikkelingen zó snel. Alleen al op gebied van internet- en e-mailmarketing en uiteraard alles rondom social media. Om dat bij te kunnen houden moet je het vak wel echt leuk vinden. In het van a tot z begeleiden van totaalprojecten als websites, brochures, advertenties en logo/huisstijlen voel ik mij als een vis in het water.”

Buro GROOT’s klinkt overigens niet direct als de meest bescheiden naam: (lachend) ”Mensen kennen mij als Linda Klein Overmeen, maar mijn meisjesnaam is ‘Groot’. In een creatieve branche moet je van goeden huize komen om een unieke naam te verzinnen. Een eigen naam is dat meestal wel. Maar echt praktisch bleek ‘Linda Klein Overmeen Copy & Concept’ niet, veel te lang. Met ‘GROOT’s’ kan ik veel meer kanten op. Een bedrijfsnaam met een knipoog dus. Maar verder blijf ik gewoon dezelfde!”

Lees ook

Broeklandse amazone doet mee aan EK springen in Le Mans

Sylvie Ruissen: ‘Na mijn ongeluk begin 2020 heb ik er hard voor moeten knokken’ BROEKLAND …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.