Home / archiefcentraal / bergh in bedrijf adviseert en coacht

bergh in bedrijf adviseert en coacht

Ad van den Bergh heeft zijn sporen verdiend in het lokaal bestuur en was o.a. twintig jaar burgemeester. Van oktober 1988 tot 1 januari 1999 vervulde hij dit ambt in de voormalige gemeente Diepenveen. Maar ook het ondernemerschap heeft zijn bijzondere belangstelling. Als burgemeester had hij vaak economische zaken in zijn portefeuille en ook was hij jarenlang actief als secretaris van de Kamer van Koophandel in Zutphen. Van den Bergh werkte in zijn jeugd vaak in het bedrijf van zijn vader, waar het overbekende knabbelzoutje Nibbit geproduceerd werd. Zijn ervaring en kennis binnen het lokaal bestuur en bedrijfsleven vormen een prima basis voor het bedrijf dat Ad van den Bergh begin 2008 oprichtte: Bergh in bedrijf.

De kerntaken van Bergh in bedrijf zijn coaching en mediation tussen bedrijfsleven en overheid. Met deze dienstverlening richt Van den Bergh zich in het bijzonder op ondernemers uit het Midden- en Kleinbedrijf. Door zijn activiteiten binnen het bedrijfsleven en bij uiteenlopende overheidsdiensten beschikt Van den Bergh over een uitgebreid netwerk en is hij prima in staat om snel uiteenlopende belangen te herkennen en te analyseren, gevolgd door een helder en doelgericht advies. Bergh in bedrijf treedt op als coach en vertrouwenspersoon. Door zijn jarenlange ervaring met personeelsaangelegenheden kan Van den Bergh heel goed en effectief helpen. Hij lost problemen op via mediation en adviseert daarnaast ook over bestemmingsplanmogelijkheden en het binnenhalen van subsidies.

Effectieve communicatie met optimaal resultaat

Meestal schakelen ondernemers een adviseur pas in als ze vastlopen in een procedure. Van den Bergh hoopt echter dat ondernemers zijn bedrijf vroegtijdig inschakelen. “Bij de start van een procedure is er veel meer mogelijk. Ik kan dan de meest effectieve weg wijzen om iets te bereiken. Komt een ondernemer echter pas als de moeilijkheden zich opstapelen, dan is er al veel tijd en geld verloren gegaan en dat kan enorm frustreren.”

Van den Bergh geniet zichtbaar van de nieuwe stap in zijn arbeidzame leven, die hij vorig jaar met de start van Bergh in bedrijf heeft genomen. “Bij alles wat ik heb gedaan en nog doe, draait het om dienstverlening. Daar geniet ik enorm van. Door goed en effectief te communiceren streef ik naar optimaal resultaat. Voor mij is dat een resultaat met winst voor alle betrokken partijen. Voor mij is een situatie pas tot tevredenheid afgerond als elke partij er de vruchten van kan plukken.”

De aanpak van Bergh in bedrijf is persoonlijk en kleinschalig van opzet. Na een kennismaking en inventarisatie volgen een offerte en een plan van aanpak. Bij grootschalige multidisciplinaire trajecten is detachering, outsourcing of de inhuur van specifieke vakmensen mogelijk. Bergh in bedrijf is een ideale partner bij het ontwikkelen van bedrijfsplannen, zoals uitbreiding, verplaatsing of nieuwbouw. Ook bij interne bedrijfsproblemen kan Bergh in bedrijf adviseren. Het coachen van mensen is Ad van den Bergh op het lijf geschreven. “Eigenlijk boeit mij dat het meeste, mensen zodanig helpen dat zij zelf nieuwe oplossingen zien en nieuwe wegen inslaan. Dat vind ik fantastisch werk. Meedenken en analyseren op een manier dat de ondernemer, bestuurder of ambtenaar denkt, dat hij of zij het zelf heeft opgelost”, aldus een gedreven Van den Bergh.

Lees ook

Gemeente Raalte helpt schulden zo snel mogelijk aan te pakken

RAALTE – De gemeente Raalte gaat samenwerken met meer partijen om zo snel mogelijk in …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.