Home / archiefcentraal / gerard hans en rene terug uit kaapstad

gerard hans en rene terug uit kaapstad

‘‘Vrijdag 25 juni hebben we rond de middag de Tafelberg bezocht. Gelukkig was het er niet zo heel erg druk. We kochten een kaartje voor de kabelbaan naar boven (1650 mtr) en konden zo doorlopen. Wat we zagen was een schitterend uitzicht op zowel Kaapstad, nog wel beetje in de wolken bedekt, Atlantische Oceaan, Kaap de Goede Hoop en de Indische Oceaan.’’

‘‘Daarna wilden we naar Robbeneiland gaan, maar deze zat helaas al helemaal volgeboekt voor de vrijdag en de zaterdag. Helaas zijn we daar dus niet geweest. Wat we wel deden was een bezoek brengen aan het Water Front in Kaapstad. Een deel van de stad vlakbij de haven met restaurantjes, grote Shopping Centre’s, en veel bezienswaardigheden. Echt een toeristische trekpleister van Kaapstad(Cape Town). We keken daar in zo’n Shopping Centre de voetbal en aten daar de lekkerste maaltijd in die drie weken. Rond 18 uur was het tijd om in te checken voor de terugvlucht van zaterdag.’’

‘‘’s Avonds keken we in de feesttent op de Oranjecamping naar de ontknoping van de pool van Spanje. Aansluitend was er de laatste feestavond en dus tijd om onze munten van de Oranjecamping op te maken.’’

‘‘Zaterdag 26 juni was het eerst uitslaapdag. Na het ontbijt was het tijd om onze koffers in te pakken, de camper op te rommelen en ons uit te checken van de Oranjecamping. Rond de middag reden we weer naar Kaapstad. We gingen weer naar het Water Front om daar wat rond te kijken, aantal souvenirs te kopen en lekker een terrasje te pakken aan de haven met onder ons in een soort van bak een zeeleeuw.’’

‘‘Direct aangrensend was het gebouw waar je de excursie naar Robbeneiland kon boeken. Enkele andere Nederlanders die wel hadden geboekt, hadden pech. De excursies waren afgelast vanwege te veel wind. Ook op de Tafelberg was de kabelbaan dicht, hoorden we, zodat we kunnen zeggen dat we vrijdag nog wel geluk hebben gehad.’’

‘‘Rond 15 uur was het tijd om onze camper in te leveren op het depo van www.bobocampers.nl. Dit was zo’n 50 kilometer buiten de stad. Volgens onze TomTom was het een uurtje rijden, zodat we dan bij bobocampers de wedstrijd Uruguay – Zuid Korea konden gaan kijken. Om 16 uur waren we er ook, maar helaas geen tv. ‘’

‘‘Om 18.30 uur gingen we met een shuttlebus naar het vliegveld. We checkten ons in en konden aansluitend VS – Ghana kijken. Na het eindsignaal, na verlening, konden we aan boord gaan van het vliegtuig. Iets na twaalven vlogen we naar Amsterdam. Het was een vermoeiende vlucht. We sliepen niet of af en toe een half uurtje. Elf en een half uur later, 11.45 uur landden we op de Polderbaan van Schiphol. Paspoortcontrole ging snel en onze bagage was er ook vrij vlot.’’

‘‘Toen de reis vanaf Schiphol naar Raalte. Dit ging weer op z’n Nederlands. De trein had maar weer eens vertraging. Om 15.20 uur waren we pas in Raalte. We brachten onze bagage naar huis en besloten om onze vakantie af te sluiten met een lekker Nederlands biertje bij Café De Gouverneur. Daar werden we weer hartelijk ontvangen en werd er veel gevraagd naar onze avonturen. De meesten hadden dan ook via dit medium ons gevolgd en ons gezien op onze diverse optredens binnen de Nederlandse Media.’’

‘‘Wij kunnen tenslotte zeggen dat we een geweldige tijd hebben gehad in Zuid Afrika. Alleen de reis zelf is duur. Daarna is het leven in Zuid Afrika heel divers en heel goedkoop. We kunnen dan ook zeggen dat wanneer men uitgekeken is op de Mallorca’s en de Kreta’s dat Zuid Afrika een hele mooie bestemming is om op vakantie te gaan. We staan iedereen te woord voor onze bevindingen! Natuurlijk bedanken we iedereen die ons de afgelopen 3 weken gevolgd heeft en met name Salland Centraal.’’

Gegroet!

Gerard, Hans en René

Lees ook

Wiegeliedjes en nachtmerries in Nicolaaskerk

WIJHE – Sinje Kiel en David van Ooijen verzorgen op zaterdag 7 augustus een concert …