Om de actie te kunnen houden is er door vrijwilligers van de verenigingen veel tijd gestoken in de organisatie ervan. Vooral de fotoshoots vergden veel inspanningen, maar het resultaat mag er zijn. Het materiaal ziet er uitstekend uit en het zal voor alle voetballiefhebbers in Raalte een plezier worden om alle stickerplaatjes te verzamelen. Dat kan bij de twee C1000-vestigingen in Raalte Centrum en Noord.
De klant kan bij iedere 10 euro aan boodschappen een pakje plaatjes kopen met daar in acht plaatjes van Rohda Raalte, deze kosten 25 cent of vijf plaatjes van sv Raalte, deze kosten 15 cent. Daarnaast krijgt de consument gedurende de actie bij een groot aantal actieartikelen gratis een pakje voetbalplaatjes. Ook kunnen losse pakjes gekocht worden voor 0,50 eurocent voor Rohda Raalte en 30 cent voor sv Raalte . De actie is zodanig opgezet dat iedereen die mee wil verzamelen normaliter ook in staat is het album vol te krijgen.
‘De verwachtingen van alle betrokkenen zijn hooggespannen,’ zegt Edwin van Maanen van C1000 in Raalte-centrum. ‘Toen we met het voorstel kwamen waren beide verenigingen vanaf het begin enthousiast. De hele organisatie verliep prima en ik wil iedereen bedanken die zich tot nu toe ingespannen heeft voor deze actie, van harte bedanken. Zonder die vrijwillige inzet is zo’n omvangrijke actie onmogelijk om te organiseren. Actualiteit is bij deze actie belangrijk. Daarom hebben we een aantal plannen gemaakt. De consument, onze klant dus, kan er dan ook op rekenen dat we er alles aan zullen doen de actie tot een succes te maken. Straks, wanneer de supermarkten aangekleed zijn en misschien ook wel de kantines, kan niemand meer om de voetbalplaatjesactie heen. Gezien de ervaringen van heel veel collega’s hebben we er hoge verwachtingen van. Niet alleen voor ons als supermarkten, maar vooral ook vanwege het enorme enthousiasme dat we bij andere verenigingen gehoord hebben. Het is natuurlijk ook uniek dat de lokale voetbalhelden nu eens zelf op een voetbalplaatje staan in plaats van de spelers uit de eredivisie. Ik wens iedereen vooral heel veel plezier bij het verzamelen van de albums en wij gaan er vanuit dat alle albums vol gespaard worden.’
De actie start op 12 april en duurt in totaliteit acht weken.