Home / archiefcentraal / sector it werkt als externe ict afdeling

sector it werkt als externe ict afdeling

Ondernemers hebben over het algemeen één wens als het gaat om de automatisering binnen het bedrijf: Het moet goed werken. Zijn er toch problemen, dan moet het snel en vakkundig worden opgelost. Sector IT aan de Brugstraat in Raalte regelt alles wat er op het gebied van automatisering moet gebeuren om een modern bedrijf goed draaiende te houden.

“Je kunt ons zien als de ICT-afdeling op afstand”, zegt directeur en eigenaar Pascal Spijker in zijn winkel in Raalte. Tussen de computerbenodigdheden vertelt hij over zijn bedrijfsunit Sector IT, die bedrijven alle zorgen omtrent computers en computerbeheer uit handen neemt. “Wij zorgen met een team van twaalf specialisten dat de automatisering van een bedrijf – van een eenmanszaak tot een organisatie met honderden medewerkers – goed functioneert.”

“Na een eerste gesprek bekijken we wat binnen het bedrijf prioriteit heeft en zorgen we dat dat voor elkaar komt. Daarna ‘monitoren’ we de servers van het bedrijf op afstand gedurende een aantal maanden”, vervolgt Spijker. “Zo krijgen we goed in beeld waar de verbeterpunten zitten. Op basis daarvan gaan we een vervolgtraject in. We regelen eigenlijk alles. Van het adviseren over de eventuele aanschaf van apparatuur tot het maken van backups, en van het verzorgen van het netwerkbeheer tot het toepassen van de juiste software. Daarnaast houden we continue de servers in de gaten en grijpen direct in bij problemen.”

Spijker werkt niet met contracten, maar spreekt met de klant een vast tarief per maand af. Wat de klant daarvoor krijgt, hangt af van zijn wensen en eisen. Spijker: “We bieden geen kant-en-klaar-oplossingen aan, maar passen onze producten en diensten aan op de klant. Zo heeft hij of zij altijd datgene wat nodig is. Ieder bedrijf is anders en heeft andere behoeften. Na inventarisatie kijken we welke dienstverlening daar het beste bij past. Vierentwintig uur per dag helpdeskondersteuning is mogelijk, een paar uur per week kan ook.”

“Natuurlijk houden we in de gaten of wat we hebben afgesproken na verloop van tijd nog steeds reëel is. Soms is het nodig om iets bij te sturen. Dat is ons voordeel: Klanten zitten niet aan een statisch contract vast. In principe werkt het op dezelfde manier als bij een eigen ICT-afdeling. Wanneer er iets moet gebeuren pakt de ondernemer de telefoon, laat weten wat hij wil en wij zorgen ervoor. Omgekeerd werkt het ook zo. Denk ik dat iets beter of anders kan, omdat ik bepaalde signalen krijg, dan trek ik aan de bel. Ook wanneer er nieuwe technieken beschikbaar zijn waar de klant voordeel van heeft, laat ik dat weten.”

Lees ook

Excursie bij het Rozendael

HEINO – Agnes Neimeijer verzorgt op dinsdag 3 augustus weer een avondexcursie bij landgoed Het …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.