Gerritsen Adviesgroep in Raalte en Heeger Makelaardij in Heino bundelen de krachten. Klanten van Heeger die advies willen hebben over de financiering van een woning, krijgen vanaf nu alle benodigde informatie aangeboden door een medewerker van Gerritsen. Daartoe zal Gerritsen een post bemannen in het kantoor van het makelaarskantoor.
Mensen die geïnteresseerd zijn in een woning uit het pakket van Heeger kunnen voor of na bezichtiging dus een gesprek krijgen met een medewerker van Gerritsen. “Voor een eerste indicatie hoeven ze, in het geval dat ze in loondienst werken, alleen maar een loonstrook en de jaaropgave van het voorgaande jaar mee te nemen”, vertelt Antoine Koenjer, algemeen directeur van Gerritsen Adviesgroep. “Onze medewerker kan vervolgens inventariseren of ze op basis van hun financiële situatie de hypotheek voor die woning aankunnen.”
“En daarnaast kan de adviseur ook tips geven over de verkoop van de oude woning”, stelt Eric Heeger, directeur van Heeger Makelaardij. “Het probleem is dat tegenwoordig veel mensen afzien van een nieuwe woning omdat ze bang zijn dat ze hun oude huis niet kwijt raken.” Koenjer: “Zie het als een stukje extra service. We bieden nu een volledig pakket aan diensten.”
Heeger gaat verder: “Bovendien is het voor onze klanten ook een extra stukje informatievoorziening. Soms ketst een aankoop op het laatste moment af en dan is het voor de mensen die ons hun woning laten verkopen wel fijn om te weten waarom precies. Het hele financieringsproces voltrok zich eerder buiten ons zicht. De mensen gingen naar een hypotheekadviseur en vervolgens hoorden we soms niks meer. Kijk, de koop van een huis kan soms op een paar honderd euro afketsen. We kunnen zo meteen bekijken of er eventueel mogelijkheden zijn om de hypotheek dan alsnog rond te krijgen!”
Volgens Koenjer en Heeger is de samenwerking geen reactie op de economische crisis. “Nee”, stelt Heeger meteen. “Ik zou liegen als ik zou zeggen dat we de crisis niet voelen, maar daar heeft onze samenwerking niks mee te maken. Antoine en ik zijn beide Heinoërs en kennen elkaar al jaren. We zagen dit als een mooie aanvulling voor ons beiden.” Koenjer geeft aan de gevolgen van de crisis nauwelijks te voelen. “Omdat we een breed dienstenpakket voeren.” Heeger stelt ook dat hij voorzichtige signalen bemerkt dat de markt weer aan het aantrekken is. “We zijn nog niet op het peil van twee jaar geleden, maar ik heb het idee dat we het dieptepunt gezien hebben.”