Home / archiefcentraal / floor ten kate wint voorleeswedstrijd wijhe

floor ten kate wint voorleeswedstrijd wijhe

Floor ten Kate van de St. Jozefschool in Wijhe is dinsdagavond voorleeskampioen van haar gemeente geworden. Kampioenen van twaalf scholen uit de regio kwamen met hun supporters naar de Capellenborg in Wijhe voor de gemeentelijke finale. In een stampvolle theaterzaal was het genieten van de voorlezers en de leerlingen van de theaterklas van Jolmer Versteeg. Zij speelden een aantal fragmenten na die net waren voorgelezen.

De presentatie van de avond werd dinsdagavond gedaan door de wasmeisjes van theatergroep De Jonge Honden. Zij zorgden ervoor dat kandidaten op hun gemak gesteld werden voordat ze begonnen met voorlezen en ter aanmoediging lieten ze de supporters hun yell roepen. Ook voor aanvang van de avond en tijdens de pauze vermaakten ze het aanwezige publiek met hun act. Ze waren druk in de weer met het ophangen van de was, bladzijden uit verschillende soorten boeken.

Na de grote pauze was het moment daar. De drie juryleden, Jan Jansen -docent op de Capellenborg, Marita Veldscholte – teamleider bibliotheek Wijhe en Angelieke Huisman – directeur van het Holstohus en tevens de voorzitter van de jury, hadden hun keuze gemaakt. Angelieke sprak iedere kandidaat persoonlijk toe over hun manier van voorlezen en wat er was opgevallen. Het niveau van alle voorlezers was goed, maar er kon er maar één de winnaar worden: Floor ten Kate.

Voor Floor ten Kate had de jury een gouden oorkonde en een boekenbon. Alle kandidaten kregen een pennenset, een tas en een zilveren oorkonde. Op 19 maart mag Floor opnieuw een stuk voorlezen tijdens de regiofinale, wederom in de Capellenborg in Wijhe.

Lees ook

Carolien Jonkman: Het ideale ziekenhuis

Ik loop door de prachtige tuin met bomen en planten richting het ziekenhuis. In de …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.