Home / archiefcentraal / jumbo laat zich van beste kant zien in raalte

jumbo laat zich van beste kant zien in raalte

Het is alweer een jaar geleden dat de inwoners van Raalte kennis maakten met Jumbo. De supermarktketen opende op de eerste Raalter vestiging aan de Molenhof 10. Onderzoek van TNS Nipo toont aan dat de klanten positief oordelen over Jumbo. Eigenaar Eric Boer: “We hebben laten zien waarom Jumbo zoveel prijzen verdient.”

Jos Verdaasdonk van Jumbo Supermarkten geeft het volmondig toe: Elke winkel pretendeert anders te zijn. Dus toen hij bij de opening adverteerde met de unieke Jumbo formule, realiseerde hij zich dat zijn supermarkt die belofte ook wel waar moest maken. Een jaar later kan Verdaasdonk met tevredenheid constateren dat het gelukt is. De Zeven Dagelijkse Zekerheden, de basis van het succes van Jumbo, maken echt een verschil uit voor de klanten. “Ik merk het aan de vele positieve reacties. Vooral de klantvriendelijkheid en de kwaliteit van onze producten vinden mensen heel belangrijk. Ja, en als je dan ook nog eens voor de laagste prijs boodschappen kunt doen, is dat natuurlijk helemaal mooi meegenomen.”

Onderzoek van het TNS Nipo naar de klanttevredenheid bij Jumbo in Raalte, bevestigt zijn ervaring. Deze supermarktvestiging scoort hoog op dit gebied. Ook ziet de winkel er volgens een ruime meerderheid van de ondervraagden schoon, goed gevuld en netjes uit. Ook uit een ander onderzoek van een HBO communicatie student blijkt dat Jumbo Raalte er alles aan doet om het de klant naar de zin te maken. In dit onderzoek worden klanten van allerlei andere supermarkten gevraagd om acht weken bij Jumbo boodschappen te doen. Hieruit komt naar voren dat de klanten van Jumbo Raalte bijzonder te spreken zijn over het ruime assortiment. Zij vinden het een goede zaak dat er ook artikelen zijn, die bij andere supermarkten al jaren niet meer in de schappen staan. Ook merken ze op ‘dat Jumbo echt stukken goedkoper is’. “Ik schrok ervan. Ook benadert het personeel mij echt actief. Ze laten zien dat ze er voor mij lopen. En de wachttijden bij de kassa’s zijn super kort”, aldus één van de ondervraagden.

Eigenaar Eric Boer benadrukt dat Jumbo het de klant 100 procent naar de zin wil maken. De sleutel tot het succes zijn de Zeven Dagelijkse Zekerheden. Eén van de zekerheden is: De beste service. Het gaat hier om heel substantiële dingen. “De medewerkers lopen hier altijd mee met de klant. Ook al zegt de klant dat het niet hoeft, toch lopen wij bij vragen altijd mee naar het gezochte product. Wil een klant een product dat wij niet in ons assortiment hebben? Dan proberen wij dit te regelen.” Een ander belangrijk service-aspect is vlot winkelen. Met vlot winkelen bedoelt Jumbo dat de klant snel door de winkel heen kan gaan en nergens oponthoud ondervindt. Niet in de winkel maar ook niet bij de kassa’s. “Daarom geldt bij Jumbo de regel, bent u de vierde wachtende in de rij en kan er nog een kassa bij dan zijn de boodschappen gratis”, legt Eric Boer uit.

Dan is er nog een belangrijke zekerheid van Jumbo: Vers is ook echt vers. De versartikelen worden overzichtelijk uitgestald op een versplein. Jumbo garandeert dat er daarbij geen oude producten in de schappen liggen. “Als er nog wel iets ligt waarvan de THT is overschreden, of waarvan de THT vandaag of morgen overschreden wordt, krijgt de klant eenzelfde artikel, met een langere THT gratis mee.” Alsof dit alles nog niet genoeg is, werkt Jumbo met de laagste prijsgarantie. Ook als iemand in een andere winkel een product aantreft dat (niet in de aanbieding) goedkoper is, dan krijgt hij het zo mee. “Al met al biedt Jumbo dus zeker een unieke manier van winkelen. We hebben onze belofte van een jaar geleden echt waargemaakt.”

Lees ook

Fietstocht door Duursche Waarden

DEN NUL – Staatsbosbeheer presenteert op zondag 8 augustus een fietstocht door de Duursche Waarden. …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.