campagne heineken tegen jonge alcoholisten

Bierbrouwer Heineken waarschuwt ouders van kinderen onder de 16 jaar middels een landelijke campagne om hun kinderen bijvoorbeeld tijdens de feestdagen geen alcohol te laten nuttigen. Dat doet de bierbrouwer woensdag in een paginagrote advertentie in diverse (gratis) ochtendkranten. De slogan die de hele alcoholbranche daarbij hanteert luidt: ‘Alcohol onder 16, natuurlijk niet!’

In de advertentie meldt Heineken dat bij het voorkomen van overmatig alcoholgebruik onder jongeren de horeca, supermarkten, alcoholproducenten en de overheid hun verantwoordelijkheid hebben genomen. Voor opvoeders thuis is volgens het biermerk echter ook een belangrijke rol weggelegd.

“Overmatig alcoholgebruik onder jongeren kan hun hersenontwikkeling negatief beïnvloeden, het leervermogen aantasten en de kans op angsten en depressies kunnen er door toenemen”, zo schrijft Heineken. Ook een hoge alcoholconsumptie in korte tijd, het zogenaamde binge-drinken, wordt veroordeeld. “Het kan leiden tot herseninfarcten, hartaandoeningen en nierfalen”, aldus de bierbrouwer.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.