Commentaar – En zo kregen we van de week de KPN aan de lijn.
“Hallo meneer, u hebt een abonnement van 18 euro en ik kan een abonnement van 16,75 euro aanbieden. Bent u geïnteresseerd?”
“Zit jij een beetje in mijn privé-gegevens te koekeloeren?”
“Nee hoor, ik doe u alleen maar een voordelig aanbod.”
“Hoe weet je dan dat ik een abonnement heb van 18 euro?”
“Dat hebben de meesten.”
“Je weet dus helemaal niet of ik zo’n abonnement heb?”
“Nee, maar dat…”
“Dus je zit me eigenlijk gewoon een beetje te belazeren?”
“Nou nee, ik doe u een voordelig aanbod.”
“Ik kan dus concluderen dat een bedrijf dat vroeger nog wel wat aanzien had, zich verlaagt tot dit soort smerige verkooppraat?”
“Maar meneer, hebt u nu wel of geen interesse!”
“Moet je horen, jij bent zo brutaal mij te bellen, dus nu moet je ook maar een paar vragen van mij beantwoorden.”
“Nou nee, dat is niet de bedoeling.”
“Oke, ik zal er een verhaal over schrijven. Kijken of ik dat ergens gepubliceerd kan krijgen. Dank voor uw aandacht.”
Salland Centraal stelt voor voortaan alle telefonische verkopers een beetje steviger aan te pakken.
Een mening over dit onderwerp? We nodigen je uit te reageren.