lemelerveldseweg wordt er niet veiliger op

De Lemelerveldseweg tussen Heino en Lemelerveld is met ingang van zondag 25 mei voor verkeer afgesloten. In twee weken tijd worden enkele kruispunten verhoogd en wordt er ter hoogte van de Veldhoek een visueel plateau aangelegd. Met name de automobilisten krijgen dus wederom te maken met flink wat obstakels op deze route. “Vanaf de Brouwersbocht is even terug de kermis al begonnen”, refereert Heinoër Flip Jonkman aan eerdere aanpassingen.

”De heren ‘tekenaars van achter de tafel’ doen een poging om die mooie Lemelerveldseweg te veranderen in een weg met vele obstakels”, doet Jonkman per mail zijn beklag. “Even terug is de kermis al begonnen, maar de uitbreiding van die kermis komt er aan. Vooral in de richting van Lemelerveld naar Heino wordt het in de toekomst echt schrikken. Zelfs fietsers worden gedupeerd door de op komst zijnde aanpassingen aan de Lemelerveldseweg.”

Het eerste probleem vormt volgens Jonkman de Schoolbosweg, die zeer verscholen ligt wanneer je uit Lemelerveld komt. “Dat wordt vanuit die kant dus de eerste hobbel. En om vervolgens de verkeersveiligheid daar te verslechteren krijgt de Schoolbosweg daar nu ook voorrang. Het bord van verkeerssituatie gewijzigd staat er nu al. Het volgende obstakel komt bij de Kleinjansweg, maar daar is de situatie wat overzichtelijker. Maar daarna komt de Bosweg, krijgt die dan ook voorrang? Daar kan je eigenlijk toch niet omheen?”

Op de Lemelerveldseweg, dat een zestig-kilometerzone wordt, zal geen obstakel worden aangebracht voor de Bosweg. “Maar als de Schoolbosweg voorrang krijgt, dan moet de Bosweg dat in feite ook”, stelt Jonkman. “Dit in kader van de zestig-kilometerzone. En even later, in een gevaarlijke bocht, komt van rechts nog de Oude Dalfserweg. Hoe gaan ze dit dan inrichten? Vanaf Heino gereden komt zeer gevaarlijk van rechts nog de Vlaminkhorstweg. Ook maar voorrang geven dan?”

Door alle aanpassingen wordt de Lemelerveldseweg, die op 6 juni weer opgeleverd moet zijn, er dus niet veel duidelijker op. En de vraag is nog of de route door de vele wijzigingen ook wel veiliger wordt. Door de zestig-kilometerzone krijgen opeens verschillende wegen van rechts voorrang. Ook voor de fietsers betekent het oppassen, terwijl het eigenlijk zo’n mooi fietspad is. “Al met al betekent het dus ‘de ogen voor en achter’. Als dat maar goed gaat”, besluit Jonkman bezorgd.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.