Home / archiefcentraal / ruilbeurs voor smurfen blijkt enorm populair

ruilbeurs voor smurfen blijkt enorm populair

De actie van de Albert Heijn, waarbij je een speelgoedsmurf krijgt bij iedere vijftien euro aan boodschappen, legt het keten duidelijk geen windeieren. Uit cijfers van onderzoeksbureau GfK blijkt dat ruim 70.000 extra gezinnen met kinderen vorige week een bezoek brachten aan Albert Heijn.

Vanmiddag was het in de Albert Heijn aan de Molenhof in Raalte extra druk. Er werd namelijk een soort ruilbeurs voor Smurfen georganiseerd. Vele opa’s, oma’s, vaders, moeders en kinderen kwamen af op de actie, om de volledige verzameling maar zo snel mogelijk compleet te krijgen. Die bestaat inmiddels dan uit vijftien kleine poppetjes, twee grote pluchen Smurfen en een speelbord, zodat je met de Smurfen ook nog een spel kunt spelen.

Voor Albert Heijn heeft de hele smurfenactie, naast een enorme hoeveelheid aan publiciteit, natuurlijk ook gezorgd voor een flinke stijging van de omzet. In februari werd er door Albert Heijn ruim 7,9 procent meer verdiend dan in dezelfde periode vorig jaar. De totale omzet van de supermarkten kwam daarmee in februari uit op 2,79 miljard euro. Het gemiddelde bedrag op de kassabon steeg met 6,4 procent naar 21,55 euro.

Lees ook

Coöperatie Welsum Duurzaam op zoek naar deelnemers

WELSUM – Coöperatie Welsum Duurzaam houdt op donderdag 4 november een voorlichtingsavond in dorpshuis de …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.