Schuitema, de supermarktorganisatie achter C1000, heeft het afgelopen jaar goed geboerd. Met vijftien winkels minder dan in 2006 werd namelijk een hogere omzet gehaald. De gemiddelde weekomzet per winkel is zelfs met bijna vijf procent gestegen. Voor Schuitema is dat een duidelijk signaal dat de C1000-formule door de consument goed wordt gewaardeerd. Ook het nieuwe oranjeconcept is volgens Schuitema een schot in de roos.
De supermarkt van Erik Kroeze in Raalte is een van de winkels die al volgens het nieuwe oranjeconcept te werk gaat. Naast een kleine wijziging in huisstijl en uiterlijk van de winkel, betekent dat met name dat het winkelen voor de bezoeker een stuk aangenamer moet zijn. Zo zijn er moderne informatieschermen waar je informatie kunt vinden over eten en drinken. Over heerlijke recepten of over een goede wijn, die je dan ook naar huis kan e-mailen.
De Raalter winkel onderging eind 2007 een grote metamorfose. In totaal zijn er het afgelopen jaar 59 winkels uitgebreid of vernieuwd. Het merendeel daarvan draait nu volgens het nieuwe oranjeconcept. In 2007 zijn er bovendien zeven nieuwe winkels geopend, waaronder een voormalige Konmarwinkel. Maar liefst 22 supermarkten sloten haar deuren, waardoor het saldo met vijftien winkels is gedaald naar een totaal van 443 winkels.
Samen zorgden zij wel voor een hogere detailhandelsomzet. Die bestaat volledig uit de levering van goederen en diensten aan de C1000-ondernemers. In 2007 steeg die omzet met bijna drie procent tot een bedrag van 4.086.000.000 euro, ofwel vier miljard euro. Het vierde kwartaal laat een stijging zien van meer dan drie procent ten opzichte van dezelfde periode in 2006. De laatste twaalf weken van 2007 waren goed voor 968 miljoen.